Ik kom er niet meer uit. na het lezen van 10-tallen Howto''s, man pages over samba, de search op GoT meerdere malen te misbruiken, heb ik nog altijd niet de oplossing gevonden voor mijn probleem.
Dit is de doelstelling:
Het aanspreken van een gesharede folder op een PC die Windows Me draait. Niks meer, niks minder.
Ik kan de PC pingen, VNC werkt ook perfect, alsook het surfen op de ME bak via de Linux server, dus met de netwerkconnectie is alles O.K.
Een beetje praktische info:
Ik draai Red Hat Linux v7, samba staat er op en heb GnoSamba geïnstalleerd om het een beetje te vereenvoudigen.
naam van de WinME bak: M-box
naam van werkgroep: NO_TRUST
naam van de gesharede map: mp3
Wie kan mij helpen om een eenvoudige smb.conf
op te stellen zodat ik aan mijn mp3-tjes kan.
Ik moet geen printers delen, geen mappen delen op de linux server, of meer van dat.
Ik heb ook al gelezen over het commando smbmount om de map te mounten.
wat is de juiste sintax die ik moet gebruiken om te bekomen wat ik wil?
Alvast enorm bedankt.
Dit is de doelstelling:
Het aanspreken van een gesharede folder op een PC die Windows Me draait. Niks meer, niks minder.
Ik kan de PC pingen, VNC werkt ook perfect, alsook het surfen op de ME bak via de Linux server, dus met de netwerkconnectie is alles O.K.
Een beetje praktische info:
Ik draai Red Hat Linux v7, samba staat er op en heb GnoSamba geïnstalleerd om het een beetje te vereenvoudigen.
naam van de WinME bak: M-box
naam van werkgroep: NO_TRUST
naam van de gesharede map: mp3
Wie kan mij helpen om een eenvoudige smb.conf
op te stellen zodat ik aan mijn mp3-tjes kan.
Ik moet geen printers delen, geen mappen delen op de linux server, of meer van dat.
Ik heb ook al gelezen over het commando smbmount om de map te mounten.
wat is de juiste sintax die ik moet gebruiken om te bekomen wat ik wil?
Alvast enorm bedankt.