[BC3] Erg vreemd!!

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie kan mij dit verklaren??

[root@e89108 mail]# telnet 192.168.0.1 25
Trying 192.168.0.1...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
[root@e89108 mail]# telnet 127.0.0.1 25
Trying 127.0.0.1...
Connected to 127.0.0.1.
Escape character is ''^]''.
220 e89108.upc-e.chello.nl ESMTP Sendmail 8.11.2/8.11.2; Sat, 21 Apr 2001 17:33:11 GMT

Ik probeer een smtp-server te laten draaien, maar dat wil dus niet, en ik snap absoluut niet waarom het niet werkt. Kijk hierboven maar eens, da''s toch erg vreemd!!

Vanaf clients wil het overigens ook niet. En smtp is niet "bloked", maar "closed" terwijl sendmail dus gewoon draait!! Hoe kan dit?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
had ik eerst ook, moeje ff naar
doc.nllgg.nl/ gaan, dan naar links, en dan naar de 2e geloof ik (of 3e), das degene int nederlands.
dan moet je ff n sendmail faq doornemen.
waarschijnlijk blokt je firewall m...

suc5 :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 21 april 2001 18:37 schreef banaan-X het volgende:
[knip]
Hoe kan dit?
Draai je geen ipchains/iptables die al het verkeer op poort 25 blokkeert behalve als het van localhost komt?
Daarnaast accepteert sendmail alleen maar relay (mail versturen) connecties vanaf localhost in de default settings. (kijk in de /etc/mail/ dir voor de verschillende files)

• banaan-X
  • Niet online
bedankt voor die FAQ, maar zoals ik al zei, de poort is closed en niet blocked, dus de firewall laat wel verkeer toe.

• banaan-X
  • Niet online
Nou ik kom er toch echt niet uit met die HOWTO''s / FAQs. Het blijft niet werken. Alleen vanaf 127.0.0.1 doet ie het... Ik heb al een ip_allow gemaakt, access is aangepast... Ik weet het nu echt niet meer. Maar hij refused dus gewoon elke connectie... (en dat ligt dus niet aan de firewall). Wie helpt mij?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 21 april 2001 22:14 schreef banaan-X het volgende:
Nou ik kom er toch echt niet uit met die HOWTO''s / FAQs. Het blijft niet werken. Alleen vanaf 127.0.0.1 doet ie het... Ik heb al een ip_allow gemaakt, access is aangepast... Ik weet het nu echt niet meer. Maar hij refused dus gewoon elke connectie... (en dat ligt dus niet aan de firewall). Wie helpt mij?
Bedoel je met connectie, dat ie niet accepteert dat je outlook een mailtje via je machine kan versturen?
Dat is standaard in de sendmailconfig.
Als je bedoelt dat sendmail weigert te reageren op wat voor reactie dan ook (telnet ofzo). Dan weet ik het ook niet. Kan alsnog zijn dat in de sendmail configuratie ergens ingesteld staat dat ie in principe alleen maar naar localhost mag luisteren...

Verwijderd

Misschien een firewall draaien die connecties naar sendmail blocked?

• banaan-X
  • Niet online
waarschijnlijk is ie inderdaad ingesteld dat ie alleen mag luisteren naar localhost, Vanaf clients krijg ik de melding dat er geen server draait (en niet de melding "no relay"!).
Ik heb alleen volgens mij al die conf-bestanden afgelopen op "accept", maar hij doet het dus nog steeds niet.
Waar moet ik zeggen dat ie ook van niet-localhost verbindingen mag accepteren?

• banaan-X
  • Niet online
nee. Dat heb ik al 3x gezegt in de vorige berichten, dat is het echt niet!

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

inetd geinstalleerd?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 22 april 2001 13:26 schreef banaan-X het volgende:
waarschijnlijk is ie inderdaad ingesteld dat ie alleen mag luisteren naar localhost, Vanaf clients krijg ik de melding dat er geen server draait (en niet de melding "no relay"!).
Ik heb alleen volgens mij al die conf-bestanden afgelopen op "accept", maar hij doet het dus nog steeds niet.
Waar moet ik zeggen dat ie ook van niet-localhost verbindingen mag accepteren?
Ik heb het gevonden hoor....
Zoek in de /etc/sendmail.cf op 127.0.0.1 en vervang dat door 0.0.0.0 (op de plekken waar het je logisch lijkt, maar bij mij was het er maar 1 :) stond nl bij de "Addr" voor deamon mode...)

• banaan-X
  • Niet online
You are GREAT!!

Hardstikke bedankt, hij werkt nu inderdaad perfect!

>:)

• banaan-X
  • Niet online
You are GREAT!!

Hij werkt nu inderdaad perfect >:)
Pagina: 1