[BC3] BEOS op d:

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38
Hoe kan ik BEOS installeren op d:? Mijn c schijf is namelijk te klein, ook voor de temp files om setup uit te voeren. Moet ik mijn tempdirectory hiervoor anders instellen zodat tie de installatiefiles ook op d doet?

Ennuh domme vraag waarschijnlijk maar hoe stel ik een set temp= d:\temp in?

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

BeOS PE moet op je primaire partitie (C:| dus), tenzij je beos op zijn eigen partitie installeerd

If there's Oldskool i'm there

• Hoicks
Primaire partitie? Ik heb in deze bak 2 schijven, geen partities.. Is het mogelijk om hem op D: te installeren dan?

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

nee gewoon op C:\ (is verplicht met PE)

If there's Oldskool i'm there

• Hoicks
Goed... als dat al mogelijk is... hoe stel ik windoos dan in dat tie temp install bestanden niet op c: gooit?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 21 april 2001 23:01 schreef Poepel het volgende:
nee gewoon op C:\ (is verplicht met PE)
Waarom kon ik de PE (personal edition) dan gewoon op een niet primaire E: partitie installeren?
Gewoon een andere lokatie selecteren.
En BeOS Prof draait nu op de tweede schijf, wel in een primaire partitie (zou e: kunnen zijn als het geen bfs was:) )

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 01:18 schreef Hoicks het volgende:
Goed... als dat al mogelijk is... hoe stel ik windoos dan in dat tie temp install bestanden niet op c: gooit?
Bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\VolumeCaches

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kan BeOS PE - wel op een logische BeOS partitie zetten, of op andere HD''s... alleen...

Dit kan pas NADAT hij de eerste keer op een primaire in een virtuele HD (500mb groot bestand) is geinstalleerd.

Daarna BeOS opstarten en vandaaruit een nieuwe installatie op een andere schijf maken

Als alles gelukt is, kan je de eerste de-installeren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoicks
Hmm dat suckt dus....want 540mb waarvan 320mb vrij is te klein om hem te installen...(andere bak maar eens proberen dan) Thanx!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor versie van Beos5 PE hebben maar bij mij gaat het prima, Ik heb mijn 3,2 gig opgedeelt in C en D.Ik heb/had beos5 op D:\beos5 staan. Dat ging perfect.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 04:12 schreef unicorn7 het volgende:
Je kan BeOS PE - wel op een logische BeOS partitie zetten, of op andere HD''s... alleen...

Dit kan pas NADAT hij de eerste keer op een primaire in een virtuele HD (500mb groot bestand) is geinstalleerd.

Daarna BeOS opstarten en vandaaruit een nieuwe installatie op een andere schijf maken

Als alles gelukt is, kan je de eerste de-installeren.
Of nog leuker, hem installeren (in image file) dan je eigen instellingen aanpassen, eventueel extra software installeren (die extra development tools enzo) en vervolgens die imagefile samen met een bootdisk op cd fikken, et voila, een BeOS R5 installatie CD.
(zie ook hier)
Pagina: 1