[BC3] [Mandrake 8] Installatievraag

Pagina: 1
Acties:

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik wil mandrake 8 installeren op een Asus a7v133. De enige harde schijf hangt aan de promise controller, draait dus niet als raid controller.

Het probleem is dat de installatie hangt.

Hij lijkt de controller te herkennen, ik zie de harde schijf (quantum fireball) in ieder geval langskomen.

Daarna zoekt ie nog een keer naar alle controllers, IDE0 en IDE1 komen dan langs.

Na de herkenning van IDE2 hangt het systeem, num lock reageert niet meer.

Wat kan ik hieraan doen?

• thijsc
Ditzelfde probleem had ik trouwens ook met die diverse bootdisks die in omloop zijn voor red hat 7.

Verwijderd

Misschien is het een idee om het eerst te proberen met alle ''onnodige'' ide-poorten (dat je alleen je harddisc overhoudt) gedisabled in je BIOS. Zo kun je bepalen of het aan een drive aan de bus ligt of aan de controller zelf.

• thijsc
Met IDE0 en IDE1 heeft ie blijkbaar geen problemen, die herkent de pc en dan loopt ie door.

Direct na IDE2, dat is de promise controller voor zover ik weet, hangt ie.

• thijsc
Niemand ervaringen?

Er moeten toch meer mensen met een promise controller zijn die linux hebben geinstalleerd?

Verwijderd

Ik heb even gekeken op een hardware-site, maar het is me niet duidelijk: is die controller een aparte kaart? Zo ja, dan is het vergelijkbaar met m''n hotrod (zo niet, misschien ook wel). Deze kun je met wat kernel parameters aan de praat krijgen. Er staat zeker ook wat over in de search.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je toevallig ook een ide zipdrive aan een van die ide kanalen hangen? (Zorgde bij mij voor problemen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• thijsc
Nope geen zipdrive:

VIA Primary Master: Plextor 8/4/32a
VIA Secondary Master: Sony DVD

Promise Primary Master: Quantum 20g schijf.

Is er iemand met een a7v bij wie dit wel goed gaat eigenlijk?

• thijsc
Ik haal hem nog maar eens een keer naar boven, hij blijft steeds hangen.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Probeer hem eerst eens met de volgende configuratie:

VIA Primary: Quantum HDD
VIA Secondary master: Sony DVD
VIA Secondary slave: Plextor CDRW

Natuurlijk mis je dan de snelheid van je Promise, maar zeer waarschijnlijk gaat het dan wel werken. Daarna kun je gaan stoeien om je Promise aan de praat te krijgen.
Pagina: 1