[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Het is volgens mij niet echt een FAQ vraag.. in iedere geval kon nix vinden op sendmail.org/faq
Weet iemand misschien waar ik meerder FAQ''s? kan aantreffen, betreft sendmail?
Weet iemand misschien waar ik meerder FAQ''s? kan aantreffen, betreft sendmail?
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
1) Zorg dat je sendmail.cf is gemaakt met de virtusertable macro.Op vrijdag 20 april 2001 23:22 schreef Xu het volgende:
Ik hoop dat hier mensen zijn die mij wilt helpen met mijn sendmail probleem.
Zoals mijn onderwerp al aangeef wilt het ontvangen van mailtjes niet echt met sendmail.
Gebruik ik sendmail -v xu@domein.nl, dan krijg ik "user unknow" terug. En als ga telnetten naar mijn mailserver, en typ expn xu, krijg ik keurig mijn email adres te zien <xu@domein.nl>, dus nix aan de hand of wel soms?
Wat doe ik verkeerd? ik heb de nodige gegevens in /etc/sendmail.cw & /etc/mail/access gestopt.
Oh ja ik gebruik RedHat(''t is weer wat anders dan slackware)
2) Zorg dat alle namen van de machine waarvoor sendmail mail ontvangt staan in /etc/mail/local-host-names (recente sendmail versies gebruiken deze, oudere /etc/sendmail.cw
met ALLE namen bedoel ik dan ook ALLE namen :
machine.domein.nl
domein.nl
anderdomein.nl
etc
herstart sendmail en probeer het nog een keer. Je hebt waarschijnlijk de local-host-names file niet goed gevuld, of de verkeerde. In je /etc/sendmail.cf file staat in welke file sendmail die data verwacht
Fw/etc/mail/local-host-names
Igmar
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen