[BC3] hoe sendmail zo configgen dat......

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik wil sendmail zo configgen dat ie ingaand alle mails pakt, maar als ik naar root@mijndomein.nl mail, krijg ik dit terug:
Recipient: <root@bresjer.nl>
Reason: 5.7.1 <root@bresjer.nl>... Relaying denied
moet ik in /etc/mail/relay-domains wat aanpassen ?
zo ja, wat ?
en zo nee, wat dan ?? ;)

thank ya all

edit:

dit krijg ik erbij:[quote]
Reporting-MTA: dns; amsmta06.chello.nl
Arrival-Date: Fri, 20 Apr 2001 21:14:20 +0200
Received-From-MTA: dns; rbresjer (213.46.33.111)

Final-Recipient: RFC822; <root@bresjer.nl>
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; mail.bresjer.nl (213.46.33.111)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 <root@bresjer.nl>... Relaying denied
[/quote]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je moet de hostnames van de hosts waar je relaying voor wilt toestaan in /etc/mail/relay-domains zetten. (IP adressen kan ook)

Verwijderd

Trouwens, als je op www.sendmail.org/faq/ had gekeken had je daar het volgende gezien :
Top 5 - the most frequently asked questions about sendmail
Local config error: see 4.5
Relaying denied: see 3.27
Directory permissions: see 3.33
Virtual hosting: see 3.7 & 3.28
POP / IMAP: see 4.19
zomaar voor de info :)

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of je gebruikt postfix. Veel makkelijker te configureren, sneller en veiliger.

Meer argumenten lijken me overbodig...

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 23:22 schreef jant het volgende:
Of je gebruikt postfix. Veel makkelijker te configureren, sneller en veiliger.

Meer argumenten lijken me overbodig...
EXACTEMUNDO!

Sendmail :r
Postfix roeleert!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Behalve als je _echt_ veel meel moet verpompen. Dan is sendmail king. En over het algemeen hoef je niet zo veel te configgen aan sendmail voor thuisgebruik hoor.

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 21:14 schreef _-rutger-_ het volgende:
ik wil sendmail zo configgen dat ie ingaand alle mails pakt, maar als ik naar root@mijndomein.nl mail, krijg ik dit terug:
[..]

moet ik in /etc/mail/relay-domains wat aanpassen ?
zo ja, wat ?

en zo nee, wat dan ?? ;)

thank ya all

edit:

dit krijg ik erbij:
[..]

Nee, dit heeft geen rol met relaying te maken. Je hebt sendmail niet verteld dat ie voor domein.nl mail moet afhandelen.

Zet alle namen van domeinen waarvoor ie mail moet ontvangen in /etc/mail/local-host-names

Die naam verschilt helaas wel eens, in /etc/sendmaik.cf staat een regel als :

Fw/etc/mail/local-host-names

Dat ding dus vullen met namen. Een naam per regel.

Igmar

• BC3 Victim
tis al opgelost :)

bedankt nog :)

ennuh: ik blijf bij sendmail, die doet t dus nu :)

• jant
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 11:20 schreef jeroen het volgende:
Behalve als je _echt_ veel meel moet verpompen. Dan is sendmail king. En over het algemeen hoef je niet zo veel te configgen aan sendmail voor thuisgebruik hoor.
Onjuist. Bij grote hoeveelheden mail zal postfix minder resources van je machine pakken dan sendmail....

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja en ik vind Exim weer beter. Maar dat is op dit moment niet relevant, het gaat nu over Sendmail.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• jant
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 02:00 schreef Jotti het volgende:
Ja en ik vind Exim weer beter. Maar dat is op dit moment niet relevant, het gaat nu over Sendmail.
Pcies. Probleem is al opgelost. Daarnaast leek het me te gaan om een eerste installatie. Dus dan kan het altijd wel handig zijn om iemand te wijzen op andere MTA''s.

Vandaar....

Pagina: 1