[BC3] FTP Timeout RedHat 7

Pagina: 1
Acties:

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Topicstarter
Ik heb ondertussen al enige tijd een Redhat 7 server draaien met de default ftpd.(wu-2.6.1(1)

Het is altijd goed gegaan, heb hem al meerdere keren herstart en heb sinds de laatste restart helemaal niets aan instellingen veranderd.
Vandaag had ik hem weer gerestart, en sindsdien doet mijn FTPd raar.

Ik gebruik WS-ftpLE voor mijn connectie, en kon na de reboot niet connecten.
Ik kreeg wel Connected, maar daarna kreeg ik een time-out.
Ik heb mijn time-out instellingen veranderd (2x zo hoog gezet op 2 minuten) en nu connect hij dus wel, maar pas na 1.5 minuten ofzo.

Op de linux bak lokaal(ftp localhost) geprobeerd en daar gaat het wel "redelijk" snel. (10 seconden ofzo)

De FTP server doet het dus wel, maar er zit een enorme time-out in wat niet zo prettig werkt zoals je je wel voor kunt stellen.

Weet iemand hoe/waar en of ik hier iets aan kan doen ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

als je echt iets heel simpels wil (ook in te stellen), nog secure ook (voor zover dat kan), pak dan pureftpd ofzo
pureftpd.org geloof ik
zie freshmeat :]

Verwijderd

hmm misschien te maken met de dns-lookup? Met ssh is dat iig wel zo. Als je in /etc/hosts de host toevoegt waarvan je ftp''ed, werkt het dan wel? (nogmaals, het idee komt van ssh af, dus of dat hier van toepassing is weet ik niet, wuftpd heb ik nooit gedraaid, naar mijn mening zijn er betere alternatieven maar goed)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Topicstarter
Had ik ook al aan gedacht, alleen nog niet uit geprobeerd. Ondertussen dus wel, het lijkt iets effect te hebben, maar nog steeds zijn de connectie tijden niet normaal.

Ik weet ook wel dat WU-ftp niet de beste/veiligste is, maar hij voldeet en heb hier geen noodzaak aan betere beveiliging omdat het alleen intern is en ik de enige ben die ook maar van het woord FTP heb gehoord :)
Het voldeet gewoon (ik kan bestandjes overpompen.)
Maar ga binnenkort toch ff Mandrake 8 downen (als de servers weer wat rustiger zijn, waarschijnlijk dat daar een betere FTP server in zit.

Toch blijf ik het vreemd vinden, het lijkt wel Microsoft Software ;)(grapje, geen flame ofzo)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hij bedoelt volgens mij proftpd neer te halen bij www.proftpd.net of versvlees

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem