[BC3] vim "hangt"...

Pagina: 1
Acties:

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Sjaloom..

Even een vraagje:

ik heb hier een debian-bakje waarvan de laatste tijd vim hangt... volgens strace (strace -p <pidvanVim>) en gdb (gdb vim <pid>) hangt,of liever gezegt, blockt ''write'' op dat moment de console.
(write naar fd 1: stdout)

Het enigste wat ik kan doen is het process killen :(

Het lijkt wel of hij niet naar de console kan writen. Console nummers maakt niet uit, en ik kan het ook niet gecontroleerd laten hangen, soms doet ie het wel, soms niet en hij doet het alleen tijdens vim.

iemand ideeen wat het kan zijn?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Als je een standaard vim gebruikt lijkt het me eerder een probleem van de console driver cq. termcap dan van vim. Volgens mij verstuurt vim ansi escape codes naar de console, die de console niet kent.

Verder blijft vim in console-mode "hangen" als je (per ongeluk) ctrl-s drukt... <edit>dan kun je door met ctrl-q</edit>

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
stom.. yah.. ctrl-s.. :)

Ik ben zoveel bezig de laatste tijd in homesite dat ik automatisch op ctrl-s druk om de paar seconde en dat werkt niet in vim :)

waarom dat ik op de console-line hier wel aan denk en in vim niet.. |:(

zenks anyway..

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.