[BC3] VMWare full screen

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi,
ik heb de search al geraadpleegd maar niets gevonden.

Hier heb ik Debian Linux 2.2 unstable kernel 2.4.3 met XFree86 4.0.2 draaien. Nu heb ik ook VMWare 2.0.3 geïnstalleerd, maar ik kan met geen mogelijkheid Windows Me op 800x600 of 640x480 of 1024x768 gewoon full screen krijgen in X, die op 1152x864 draait. :'( Ik krijg gewoon het beeld gecentreerd met zwart opgevuld tot 1152x864...

De ''console'' van Windows Me (bij het opstarten) en het opstartscherm doen het wel :), hier schakelt X netjes over naar de goede resolutie. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder de suggestie van VMWare zelf, maar nog geen oplossing gevonden.
De modes die ik wil gebruiken staan wél in mijn XF86Config-4 mét de juiste bijbehorende kleurendieptes.

Iemand een suggestie?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

je moet die vmware tools installeren dan is het wel goed denk ik :)

suc6

• Expander
  • Niet online
Uhm, nee; dat had ik al gedaan... De beeldschermdriver e.d., het ging alleen lekkerder lopen, maar het probleem bleef.. ;(

Verwijderd

en als je je win resolutie gelijk maakt aan die van X dan?

• Expander
  • Niet online
Ja dan werkt het natuurlijk wel, dan valt gewoon de zwarte rand weg.. Maar ik vind het juist zo leuk en handig om Windows op 800x600 in een X Window :) te hebben (met Word ofzo) en af en toe te kunnen overschakelen naar full screen.
Ik vermoed trouwens zelf dat het met permissies o.i.d. te maken heeft...

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

nee want bij mij werkt het wel met slackware ik denk dat je probleem meer te zoeken is bij je videokaar die niet goed ondersteund word of iets dergelijks

• Expander
  • Niet online
Hmm, nou okee, dank u voor de reacties;

ik zal dan gewoon rustig verder gaan zoeken en proberen. :)

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
In XFree4 wordt vmware-fullscreen niet ondersteund. Vmware kan de X resolutie niet wijzigen. Alleen als je dezelfde resoluties gebruikt gaat het goed. Dit is al heel lang bekent bij vmware, maar ze doen er niks aan. :(

Verwijderd

ehhm, ik heb vmware wel fullscreen draaien op 1152x864 op XFree86 4.0.2. Dit is trouwens met WindowMaker, misschien met je het probleem daar zoeken??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 20 april 2001 13:25 schreef Expander het volgende:
Hoi,
ik heb de search al geraadpleegd maar niets gevonden.

Hier heb ik Debian Linux 2.2 unstable kernel 2.4.3 met XFree86 4.0.2 draaien. Nu heb ik ook VMWare 2.0.3 geïnstalleerd, maar ik kan met geen mogelijkheid Windows Me op 800x600 of 640x480 of 1024x768 gewoon full screen krijgen in X, die op 1152x864 draait. :'( Ik krijg gewoon het beeld gecentreerd met zwart opgevuld tot 1152x864...

De ''console'' van Windows Me (bij het opstarten) en het opstartscherm doen het wel :), hier schakelt X netjes over naar de goede resolutie. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder de suggestie van VMWare zelf, maar nog geen oplossing gevonden.
De modes die ik wil gebruiken staan wél in mijn XF86Config-4 mét de juiste bijbehorende kleurendieptes.

Iemand een suggestie?
het zwarte stuk valt mij op, zit er op jou beeldscherm ook knoppen om je beel meer naar links/rechts/omhoog/beneden te krijg en vergroten ook doe het dan daar mee :)
iig werkt het bij jou ik kreeg X met geen mogelijkheid aan de praat :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Je zei dat de WinME console en opstartscherm wel fullscreen werkte. Dus het probleem zit hem niet in dattie niet om KAN schakelen.
Wat het probleem bij jou waarschijnlijk is, is de "virtuele WinME driver". Die doet vervelend en voorkomt dat je kunt overschakelen naar een andere reso. De enige oplossing die ik zo kan bedenken is: Zet de reso in VMware op net iets minder dan je eigen reso. Bijvoorbeeld 1024 voor je 1152 scherm. Als je dan fullscreen draait, dan is de zwarte rand niet zo groot. Misschien wil hij wel wisselen van reso als je "root" bent. Dat wil bij een hoop programma''s nog wel eens helpen.

• Expander
  • Niet online
Hum ja ik zal eens gaan proberen, w.o. als root draaien en even een andere driver voor in de host proberen (misschien heeft het te maken met een niet matchende refresh rate ondersteuning).

Ik gebruik Window Maker pure (met gmc voor de desktop icons), maar dat moet niets uitmaken.
Die zwarte rand die ik bedoel is gewoon de opvulling van het scherm nadat hij op fullscreen gaat. In Windows schakelt hij niet over van resolutie, tijdens het opstarten en bij het opstartscherm van Windows schakelt hij wél perfect over.

iig bedankt! :)

Pagina: 1