Weet iemand of RedHat 7.1 in de standaard kernel wel portforwarding support aan heeft staan? Of hoe zou ik dat ff controleren?
En belangrijker: moet ik, als dat niet zo is, de kernel opnieuw compileren als ik die aan wil hebben, één zo''n keuzemogelijkheid...
Ik vraag dit i.v.m. met het volgende probleem:
[root@e89108 /root]# ipmasqadm portfw -a -P tct -L 213.93.89.108 8888 -R 192.168
.0.2 8888
[root@e89108 /root]# ipmasqadm porfw -l
dlopen(): /usr/lib/ipmasqadm/porfw.so: cannot open shared object file: No such file or directory
[root@e89108 /root]#
(dat is vanaf een ssh-connectie)
En de volgende melding krijg ik als ik achter de bak zelf ga zitten en dezelfde dingen intyp:
Could not open "/proc/net/ip_masq/portfw"
Could not open "/proc/net/ip_portfw"
Check if you have enabled portforwarding
Ja graag, maar hoe?
Ik las trouwens nog in de man-pages ook iets over deze regels:
Kernel module autoloading will work for -A and -I switches, and not for -L, so you will
see warnings about missing /proc/net/ip_masq/... if you list entries when module is not
(auto)loaded. This will change in futur releases.
Wat is er mis op mijn bak?
En belangrijker: moet ik, als dat niet zo is, de kernel opnieuw compileren als ik die aan wil hebben, één zo''n keuzemogelijkheid...
Ik vraag dit i.v.m. met het volgende probleem:
[root@e89108 /root]# ipmasqadm portfw -a -P tct -L 213.93.89.108 8888 -R 192.168
.0.2 8888
[root@e89108 /root]# ipmasqadm porfw -l
dlopen(): /usr/lib/ipmasqadm/porfw.so: cannot open shared object file: No such file or directory
[root@e89108 /root]#
(dat is vanaf een ssh-connectie)
En de volgende melding krijg ik als ik achter de bak zelf ga zitten en dezelfde dingen intyp:
Could not open "/proc/net/ip_masq/portfw"
Could not open "/proc/net/ip_portfw"
Check if you have enabled portforwarding
Ja graag, maar hoe?
Ik las trouwens nog in de man-pages ook iets over deze regels:
Kernel module autoloading will work for -A and -I switches, and not for -L, so you will
see warnings about missing /proc/net/ip_masq/... if you list entries when module is not
(auto)loaded. This will change in futur releases.
Wat is er mis op mijn bak?