De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
zet deze regel in je lilo.conf:
append = "ether=16,0x5000,eth0 ether=16,0x6400,eth1"
Vul natuurlijk wel de goede i/o adressen enzovoorts in...
stel in yast beide kaarten gewoon in met hun module als eth0 en eth1
suck6
suck6
Verwijderd
Kun je ff uitleggen waar ik die i/o adressen kan vinden, of moet ik die zelf verzinnen:? Verder snap ik dat die 0x5000 en 0x6400 de i/o adressen zijn, maar wat is die 16 (IRQ??)
Kan ik dit ook niet invullen wanneer ik met yast1 nieuwe hardware (lees netwerkkaart) toevoeg bij options?
kan je heel ff n getaileerde uitleg geven van de regel, Jaap Snor ?Op donderdag 19 april 2001 19:45 schreef Tylo het volgende:
[..]
Ik heb het zelfde probleem met een oude PC die ik eigenlijk als server wil gaan gebruiken.
Kun je ff uitleggen waar ik die i/o adressen kan vinden, of moet ik die zelf verzinnen:? Verder snap ik dat die 0x5000 en 0x6400 de i/o adressen zijn, maar wat is die 16 (IRQ??)
Kan ik dit ook niet invullen wanneer ik met yast1 nieuwe hardware (lees netwerkkaart) toevoeg bij options?
alvast bedankt,
rutger
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik heb nu
omdat ik met eth0 geen problemen heb en ik weet de irq en io instellingen er niet eens van.
pc is nu aant rebooten, ik edit dit bericht zo wel om te zeggen of ie t doet...
[edit]
niet dus
, hij zegt bij de boot dit:
iemand een andere oplossing ???
code:
1
| append="ether="5,0x100,eth1" |
omdat ik met eth0 geen problemen heb en ik weet de irq en io instellingen er niet eens van.
pc is nu aant rebooten, ik edit dit bericht zo wel om te zeggen of ie t doet...
[edit]
niet dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [...] Initializing random number generator done Setting up network device eth0 done ------------------------------- Setting up network device eth1 SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy failed ------------------------------- Setting up routing (using /etc/route.conf) Error while excuting: /sbin/route add default gw 213.46.33.1 SIOCADDRT: Network is unreachable Setting up routing failed Starting SSH daemon done [...] |
iemand een andere oplossing ???
Many Thanks to GoT !!!
--> dank je jotti, ik heb in de bios gezegd dat irq 5 voor isa was, en hij DOET T !!!!
hoe kan ik je bedanken ???
:D:D:D:D:D:D
* BC3 Victim blij!!
--> dank je jotti, ik heb in de bios gezegd dat irq 5 voor isa was, en hij DOET T !!!!
hoe kan ik je bedanken ???
:D:D:D:D:D:D
* BC3 Victim blij!!
Pagina: 1