[BC3] 2 netwerkkaarten - suse 7.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
allo alloa,

ik heb al de hele tijd n probleem:
ik moet 2 netwerkkaarten gebruiken onder linux, en dat lukt dus niet.
als ik 1 netwerkkaart via yast config en activeer werkt t wel, maar als ik de 2e er dan bij config, doen ze t geen van beide...
ik heb al een 3com 90x PCI gebprobeerd, een 3com etherlink III ISA (erbij, eth0 is een etherlink III ISA, ging lekker, dus ik probeerde m 2e erbij) en een DEC etherworks 3 ISA (de204). geen van alle lukte als ze met zn 2tjes waren.
volgens mij, en dat weet ik bijna zeker, kom het door de irq''s en i/o''s, dat ze allebei dezelfde gebruiken.
het liefst gebruik ik n 3com erbij, die zijn goed en betrouwbaar, anders zal ik t met die digital moeten doen...

alvast bedankt voor reacties ;),

rutger *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet deze regel in je lilo.conf:

append = "ether=16,0x5000,eth0 ether=16,0x6400,eth1"

Vul natuurlijk wel de goede i/o adressen enzovoorts in...
stel in yast beide kaarten gewoon in met hun module als eth0 en eth1

suck6 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

append = "ether=16,0x5000,eth0 ether=16,0x6400,eth1"

Vul natuurlijk wel de goede i/o adressen enzovoorts in...
stel in yast beide kaarten gewoon in met hun module als eth0 en eth1
:? Ik heb het zelfde probleem met een oude PC die ik eigenlijk als server wil gaan gebruiken.

Kun je ff uitleggen waar ik die i/o adressen kan vinden, of moet ik die zelf verzinnen:? Verder snap ik dat die 0x5000 en 0x6400 de i/o adressen zijn, maar wat is die 16 (IRQ??)

Kan ik dit ook niet invullen wanneer ik met yast1 nieuwe hardware (lees netwerkkaart) toevoeg bij options? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 19:45 schreef Tylo het volgende:

[..]

:? Ik heb het zelfde probleem met een oude PC die ik eigenlijk als server wil gaan gebruiken.

Kun je ff uitleggen waar ik die i/o adressen kan vinden, of moet ik die zelf verzinnen:? Verder snap ik dat die 0x5000 en 0x6400 de i/o adressen zijn, maar wat is die 16 (IRQ??)

Kan ik dit ook niet invullen wanneer ik met yast1 nieuwe hardware (lees netwerkkaart) toevoeg bij options? :?
kan je heel ff n getaileerde uitleg geven van de regel, Jaap Snor ?

alvast bedankt,

rutger

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb nu
code:
1
append="ether="5,0x100,eth1"

omdat ik met eth0 geen problemen heb en ik weet de irq en io instellingen er niet eens van.
pc is nu aant rebooten, ik edit dit bericht zo wel om te zeggen of ie t doet...

[edit]
niet dus :(, hij zegt bij de boot dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[...]
Initializing random number generator done
Setting up network device eth0
 done
-------------------------------
Setting up network device eth1
SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy
SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy
 failed
-------------------------------
Setting up routing (using /etc/route.conf)
Error while excuting:
    /sbin/route add default gw 213.46.33.1
    SIOCADDRT: Network is unreachable
Setting up routing failed
Starting SSH daemon done
[...]

iemand een andere oplossing ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Many Thanks to GoT !!!
--> dank je jotti, ik heb in de bios gezegd dat irq 5 voor isa was, en hij DOET T !!!!

hoe kan ik je bedanken ??? 8-)
:D:D:D:D:D:D
* BC3 Victim blij!!

Pagina: 1