[BC3] Linux Mandrake 8.0 is uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Hoi!

Linux Mandrake 8.0 is uit!

Kijk hier voor de nieuwe features:

http://www.mandrakesoft.com/products/80/newfeatures

En hier voor de main features:

http://www.mandrakesoft.com/products/80/mainfeatures

En hier is de press release met info over alle verschillende versies, ze denken bij deze nieuwe release zo te zien meer aan bedrijven met extra speciale versies:

http://www.linux-mandrake.com/en/pr-80us.php3

Links naar snelle ftp''s zijn altijd welkom :9

Nederlandse mirrors:

Voor de iso''s:

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/

ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/

En voor als je geen fikker hebt:

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/8.0/i586/

ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/8.0/i586/

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah is die de final release?

Downloadeuh, downloaduh downloaduh!

[edit]
Jah is de final, aaaahaa :PPP :))) :)) :)) bla :)

[edit2]
Bah ik kom niet op beiden :(

Ff wachten tot de drukte voorbij is.

• Pc123
Jep, helemaal de final :9 :9 :9 8-) 8-) 8-)

Eventjes wat hd ruimte vrijmaken, en dan DOWNLOADUUUUHHHHH!!!

• Morgoth
Hmmz ik bestel hem wel bij de munnik , is makkelijker :)

• Pc123
Gelukkig heb ik chello, dan heb ik m zo binnen, je moet nu alleen wel een aantal keer proberen voordat je op de ftp servers zit, het is natuurlijk errug druk.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

~ Connected to ftp.nluug.nl, waiting for response...
~ Disconnected
~ Connecting...
~ Connected to ftp.surfnet.nl, waiting for response...
~ Disconnected

De drukte is nog niet voorbij :P

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

[url="http://ftp://sunsite.informatik.rwth-aachen.de/pub/Linux/mandrake/iso/"]ftp://sunsite.informatik.rwth-aachen.de/pub/Linux/mandrake/iso/[/url] is ook wel snel. en is iig niet vol.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pfff..15k/sec.. |:( ik doe ''m vannacht wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
welke moet je hebben inst of ext

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 april 2001 19:03 schreef _MaLa_ het volgende:
welke moet je hebben inst of ext
Inst. Maar Ext is ook wel handig om te hebben...

Virussen? Scan ze hier!

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 27-06 15:17
ik denk dat je ze allebei wilt hebben. install en extended troep.

• _MaLa_
ok doen we :P

Verwijderd

zegge, ik kom nergens binnen. nog goede mirrors naast bv. ftp.tu-chemnitz.de?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

wat is dan het verschil tussen inst en ext? Is ext dan niet gewoon de geïnstalleerde versie van inst?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 april 2001 19:36 schreef Razorfist het volgende:
wat is dan het verschil tussen inst en ext? Is ext dan niet gewoon de geïnstalleerde versie van inst?
Nee, Ext zijn een heleboel extra tools die niet in Inst zitten.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 18:40 schreef cosmoOo het volgende:
[url="http://ftp://sunsite.informatik.rwth-aachen.de/pub/Linux/mandrake/iso/"]ftp://sunsite.informatik.rwth-aachen.de/pub/Linux/mandrake/iso/[/url] is ook wel snel. en is iig niet vol.
Die mirror is niet up to date, er mist zo''n 300MB van de inst iso :o

• Soepie
  • Laatst online: 15:31
Sjeeeeeee K*T man, zit ik op vakantie in spanje gaan ze hem eindelijk releasen >:)
Heb ik weer :P

:+

edit:

typo

Gewoon spullen

• Pc123
edit:

niet meer nodig

• Pc123
Mandrake heeft de ftp servers die nu echt volledig overbelast zijn door Mandrake 8.0 van hun site gehaald zodat je op de overgebleven sites nog een kansje hebt om erin te komen .

• Pc123
Goed nieuws!

ftp.nl.uu.net is bezig zich te synchronizen met de Mandrake ftp, het gaat heel erg langzaam, maar hij is al aardig ver met de niet iso versie, je kan hem dus nog niet downloaden want er komen steeds weer nieuwe packages bij. Morgen zal ie zeker klaar zijn en dan staan ook de iso''s erop. Eindelijk een supersnelle mirror. Dat wordt downloaden morgen :)

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Zelfs de mandrake site is bagger traag. Zou linux toch langzaamaan een populair desktop OS worden >:)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:12

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 19 april 2001 16:24 schreef Pc123 het volgende:

Linux Mandrake 8.0 is uit!
Bah !

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 19:37 schreef wildhagen het volgende:

Nee, Ext zijn een heleboel extra tools die niet in Inst zitten.
Met inst alleen heb je voldoende voor een goed mandrake-systeem.
Op de Ext-cd staan enkele extra tools, die je niet echt nodig hebt. Als je ruimte teveel op je HD hebt kan je ze natuurlijk alletwee installeren.
Maar mij lijkt het interessanter om die twee dingen die je van die tweede cd gebruikt apart te downloaden. Gaat veel sneller.

Verwijderd

HIJ IS BRUUT!!!!!!!!!!..:9~ :9~
Ik had hem zo geinstalld en Chello draait gelijk via Mandrake..
Echt hij is SUPER!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 08:18 schreef CyrusXXX het volgende:
HIJ IS BRUUT!!!!!!!!!!..:9~ :9~
Ik had hem zo geinstalld en Chello draait gelijk via Mandrake..
Echt hij is SUPER!!!!!!!!!!!! :D :D :D
Kan je niet een paar screenshots maken? Van bijvoorbeeld het KDE controlcenter, het configmenu enz. :) Dan heb ik alvast wat om me op te verheugen tijdens het downloaden. :D

Verwijderd

Kewl .. ik w8 wel ff tot er snellere ftp''s zijn, verder natuurlijk kijken wat de mede tweakers er van vinden voor ik hem instal :)

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
ikke heb hem, je kunt hem halen op
ftp.belnet.be tegen een snelheid van 400 KB/sec!!!

airco

Verwijderd

Voor degenen die nog niet een lijst met mirrors hebben:

http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3

Deze lijst bevat ook nog links van versies voor SPARC, Alpha, enz. enz.

Succes met downloaden.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ondersteunt Mandrake 8.0 FAT32 partities? Standaard dan bedoel ik hè!;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
He, ik ben echt een leek op het gebied van linux maar is die mandrake ECHT goed? En hoe zit het nu met de spellen? Op de site zeggen ze dat ze er spellen bij leveren maar me eigen spellen dan? En dat nieuwe 3D acceleratie ondersteuning dan? Ik begrijp wel dat je er een shit-load aan gratis software bij krijgt...kewl.
Maar kun je ook ergens die mandrake op 2 cdroms bestellen(voor een kleine vergoeding)? Ik heb namelijk wel adsl maar geen writer en op de adsl-pc mag ik hem niet installen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 20 april 2001 12:42 schreef onik4 het volgende:

Maar kun je ook ergens die mandrake op 2 cdroms bestellen(voor een kleine vergoeding)? Ik heb namelijk wel adsl maar geen writer en op de adsl-pc mag ik hem niet installen...
staat in de FAQ www.tienpiek.net

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Ja ik heb de FAQ gelezen! En nu wil ik graag jullie peroonlijke mening. Madrake 8.0 of RedHat 7.1 voor iemand die NIKS weet van Linux?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 20 april 2001 12:42 schreef onik4 het volgende:
En hoe zit het nu met de spellen? Op de site zeggen ze dat ze er spellen bij leveren maar me eigen spellen dan?
Da''s 1
En da''s 2. Is het nu werkelijk voor iedereen te moeilijk/veel werk om even de FAQ te lezen? Deze 2 dingen staan allebei keurig netjes uitgelegd in de FAQ!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
he bedankt Razorfist

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 20 april 2001 12:51 schreef Chupa Chup het volgende:
Ja ik heb de FAQ gelezen! En nu wil ik graag jullie peroonlijke mening. Madrake 8.0 of RedHat 7.1 voor iemand die NIKS weet van Linux?
Neem ik Van Nelle of Douwe Egberts? Persoonlijke smaak, me dunkt.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

heeft iemand hier al mandrake 8.0 in combo met adsl draaien, en zo ja, hoe heb je het aan de praat gekregen?

• Apothor
Jotti, wat zeg ik nu: IK WEET NIKS VAN LINUX. Ik heb geen enkele ervaring met de beide os-en. Ik weet enkel dat Mandrake en RedHat enigszins gebruikersvriendelijk (makkelijk) zijn. Maar wat nu precies de verschillen zijn weet ik niet, dus kan ik ook niet kiezen tussen de twee. Als jij nu voor mij al de exacte verschillen wil oplepelen, zodat ik daar me keuze kan op baseren: BEST. Zo niet: STFU of geef je mening. Een stuk makkelijker toch!?

Sorry dat ik hier een beetje uit me slof schiet maar dat zinloze gezeik altijd!

Verwijderd

lees de FAQ nou maar

• BC3 Victim
tsjonge, jullie zijn lekker behulpzaam, hij zegt toch dat-ie de faq. heeft gelezen...

ik ben zelf ook best wel nieuw met linux, vorige keer probeerde ik redhat, dat was aardig, nu probeer ik mandrake (ben aan het ddlen)...dus dan post ik wel wat ik denk dat beter is....maar kan ff duren...

• Convoy

Convoy

g44p

Mandrake 8.0 > MxStream ?????

iemand ervaring??

en heeft iemand het al draaien op een KT7AR???

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 20 april 2001 13:10 schreef Chupa Chup het volgende:
Jotti, wat zeg ik nu: IK WEET NIKS VAN LINUX. Ik heb geen enkele ervaring met de beide os-en. Ik weet enkel dat Mandrake en RedHat enigszins gebruikersvriendelijk (makkelijk) zijn.
Dat had ik nou precies zo toen ik voor het eerst een pak koffie kocht. Ik had geen idee wat ik lekker zou vinden, dus wat deed ik? Juist. Ik probeerde er 1. Beviel ie niet, dan nam ik de volgende keer een andere. Lijkt me niet zo moeilijk. Ik (of wie dan ook) kan niet voor jou bepalen wat jij leuk/goed vindt of gaat vinden.
Zo niet: STFU of geef je mening.
[..]
..dat zinloze gezeik altijd!
Zeg luister eens even, beste vriend, je hebt het hier niet tegen je hond of dove grootmoeder, maar tegen de forumleider. Ik wil je vriendelijk doch uiterst dringend verzoeken de volgende keer een ietwat andere woordkeus te hanteren bij het aanspreken van mij of mijn collega''s. Nee dat is geen machtsmisbruik, maar mensen afkatten/afzeiken (en zeker mods, daar zij toch al veel gedram te verduren krijgen) tolereer ik pertinent niet. Nu niet, dan niet en nooit niet. Ben je het hier (of ergens anders) niet mee eens, contact me op icq of ga mij voor mijn part zwartmaken bij mijn collega''s, maar we gaan hier niet mensen af lopen zeiken. Verstaan? Deze keer zie ik het door de vingers, volgende keer heb je een fijne waarschuwing aan je broek.

• Convoy

Convoy

g44p

ondersteund mandrake 8.0 nou wel of niet de raid controller van de KT7AR??? Vorige keer toen ik 7.0 wilde installen lukte dat niet, omdat ie geen raidcontroller drivers had.

Verwijderd

Rustig jongens :) lief zijn >:) laten we even weer terug gaan naar redhat/mandrake ikke heb zelf net redhat op de flaptop gezet en ja.. het is gewoon niet mijn favo mandrake dus ook niet. Ik wou gewoon HEEEL simpel apache herstarten...tja... wou dus ff niet.

maar anny wayzz...ik zou mandrake nemen is lichter van smaak :P

/me vind ook gewoon proberen

• Apothor
Zeg luister eens even, beste vriend, je hebt het hier niet tegen je hond of dove grootmoeder, maar tegen de forumleider.
Dat idee had ik al :). Oops. Ik zat nog te denken of ik ff zou kijken of je forumleider was, mar toen ik dacht ik: laat maar. Het zou hypocriet zijn om mijn reactie te veranderen slechts omdat je admin bent.
Ik wil je vriendelijk doch uiterst dringend verzoeken de volgende keer een ietwat andere woordkeus te hanteren bij het aanspreken van mij of mijn collega''s.
En zoals ik al zei: het spijt me, dat ik uit me sloof schoot. Ik kan het gewoon niet hebben hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat op GoT. De onwilligheid om wel, danwel niet luie mensen te helpen is tot daar aan toe. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Maar het is nu al zo ver dat iedereen direct om slotjes ed roept of gewoon compleet nutteloos en veelal beledigende opmerkingen maakt (zoals ik dus denet eventjes (nogmaals mijn excuses) en naar mijn mening jij dus ook, vandaar dat ik zo reageerde!).
Deze keer zie ik het door de vingers, volgende keer heb je een fijne waarschuwing aan je broek.
Thanx
Ik (of wie dan ook) kan niet voor jou bepalen wat jij leuk/goed vindt of gaat vinden.
Want hier gaat het nog steeds om. En zoals ik al zei: ik heb de faq gelezen, ik weet dat het persoonlijk is, ik weet dat een ander niet voor mij kan kiezen, maar dat vraag ik toch ook niet? Ik vraag om JULLIE mening. Niet wat jullie denken dat ik zou willen hebben? Dus waar zou JIJ voor kiezen?

Ik hoop dat het probleem enigszins is opgehelderd en dat er nog wel een paar behulpzame, vriendelijke lieden hier rondsurfen, die HUN mening durven/willen geven?

Of moet ik naar een ander forum, danwel een andere site verhuizen. Dat zou erg jammer zijn!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou... ik snap wel een beetje dat je dat vraagt, maar meestal krijg je dan 20 man die allemaal hun eigen distributie gaan aanraden met nagenoeg dezelfde argumenten. Daar heb je dus niet zo gek veel aan... maar goed, je vraagt Mandrake of Red Hat. Probeer Mandrake eens dan, velen zeggen dat Mandrake een betere ''Red Hat'' is dan Red Hat zelf dus...

• Apothor
Samor en Gila... Jullie zijn mannen naar mijn hart.
maar anny wayzz...ik zou mandrake nemen is lichter van smaak
Wat bedoel je precies met lichter?
Gila vind ook gewoon proberen
Dan weet ik idd precies welke ik beter vind, maar ik denk dat ik daar geen tijd voor/zin in heb. Ik heb denk ik al moeite genoeg om een van beide fatsoenlijk aan de praat te krijgen. En als dat dan ooit is gelukt en het een tijd goed heeft gedraaid, wil ik misschien ook wel weer iets anders. Maar dat word in dat geval iets minder toegankelijks als debian.
meestal krijg je dan 20 man die allemaal hun eigen distributie gaan aanraden met nagenoeg dezelfde argumenten.
Ik denk dat me ddat toch al een stuk verder zou helpen. Bedankt voor je mening Jotti.

En ik denk dat ik maar zal stoppen met me RedHat download en een Mandrake download beginnen :( (Ik heb 2 stemmen voor Mandrake, waarvan een een duidelijk positiver beeld geeft (betere RedHat) en geen voor RedHat, dus..)

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13

nexhil

BAM!

kewl laat de cdrretje maar zitten ik bestel em wel ff

thanz ya''ll

• nexhil

nexhil

BAM!

ik heb een modem en ik heb 2 weken geleden na 3 weken downloaden de 7.2 versie binnen gehaald. ik voel me zwaar genaait :'(

• nexhil

nexhil

BAM!

Op vrijdag 20 april 2001 12:48 schreef Razorfist het volgende:

staat in de FAQ www.tienpiek.net
hoe zit het met de verzend kosten?
kan er nix over vinden

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het bedrag dat aangegeven wordt is inclusief verzendkosten, verpakkingskosten, administratiekosten, koffiedrinkkosten, bloemetje-voor-de-buurvrouwkosten enz. enz :)
Je betaalt wat er staat, niet meer, niet minder.

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

wie heeft er nog ergens een mirror van de iso staan ???
ik krijg overal op elke site There are too many users.........

-Think Progressive-

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

op ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/ kon ik na 4 maal proberen de iso''s downen ......

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• BC3 Victim
Tsjonge... Wat een drukte allemaal om mandrake 8.0

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op vrijdag 20 april 2001 14:43 schreef nexhil het volgende:
ik heb een modem en ik heb 2 weken geleden na 3 weken downloaden de 7.2 versie binnen gehaald. ik voel me zwaar genaait :'(
da''s ook wel het stomste wat je kunt doen met een modem |:(
En je bent niet genaaid; ''t is je eigen schuld...

• Pc123
Ik heb m binnen van ftp.belnet.be, ging wel traag, 75 kb/sec.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, dat vind ik persoonlijk niet bepaald traag (zeker niet op dit tijdstip).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb hem ook van ftp.belnet.be gehengeld, kwam binnen op een sustained rate van 115 kB/sec (was rond 11 uur vanochtend). Dalen tot 85 kB/sec en pieken tot 130 kB/sec.

Virussen? Scan ze hier!

• Apothor
He Jotti, je bedoelt dit soort reacties :): Tsjonge... Wat een drukte allemaal om mandrake 8.0

• Pc123
Mijn fikker (2x :( ) is eindelijk klaar met branden :9~ Eerst ga ik ff wat eten en dan meteen installeren :) Ik verheug me er nu al op :)

Voor als je m nog niet hebt:

De eerste van de twee iso''s (CD2) is al binnen bij ftp.nl.uu.net, nog eventjes en hij staat daar ook. Das een supersnelle mirror, normaal gaat ie hier met chello 160 KB/sec, max van chello.

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 19:09 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Das een supersnelle mirror, normaal gaat ie hier met chello 160 KB/sec, max van chello.
Supersnel? :? Enorm snel! :9

• Yucko
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

dadelijk ook eens beginnen. Vond 7.2 al toppie. Kan linux ook van een 2e hdd booten (alsin: niet van de eerste hdd) ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• _MaLa_
sjees als ik het autorun krijg op inst cd dan gaat de cursor heel traag en pakt hij effe 50 mb geheugen weg in win 2000 ergug vreemd !

• Yucko

Yucko

Weet iemand hoe groot die 1e cd is? Want ik heb ''m ergens gedownload, en hij is maar 374,721,026 bytes groot. Dat lijkt me niet echt klopppend, aangezien de 1e van 7.2 een hele cd vol was.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Mandrake80-inst.iso 677,281,792 bytes
Mandrake80-ext.iso 678,963,200 bytes

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
hmmm... redhat 7.1 is ook uit... en niemand die daar zo enthousiast over is..? wat is er zo byzonder aan mandrake?

• Morgoth
Mandrake is volgens mij iets gebruiksvriendelijker terwijl je wel de rpm functionaliteit van redhat houdt......

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik ga hem gebruiken als router, debian 2.2 wil niet echt lukken, mandrake had toch ook een soort van apt maar dan voor rpm''s niet?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
ik heb beide nu geprobeerd... en mandraske bevalt me beter... me digitale speakers werden gelijk herkend en geinstalleerd (was in redhat niet het geval). en ik heb nu ook fullscreen op 1280*1024.

alleen me internet wordt niet herkend... tijdens de installatie kon het geen netwerkkaarten vinden terwijl ik er 2 in heb zitten... 2 intell 10/100.

iemand enig ervaring hiermee?

• Pc123
Zo.. ik zit nu fijn te werken in Mandrake 8.0. Dit is echt super!!! En de kernel 2.4.3 is heerlijk snel :)

De nvidia drivers heb ik net gecompiled dus nu doet Tuxrcaer het ook :) Zodadelijk gaat Quake 3 er ook op.

• banaan-X
  • Niet online
Wat is lekkerder (en makkelijker!) om als desktop te gebruiken: RedHat 7.1 (heb ik nu als server draaien) of Mandrake 8.0 ?

En dan bedoel ik vooral: welke heeft de handigste configuratie-menuutjes, en kun je het makkelijkste upgraden? Of maakt het allemaal niet zoveel uit?

Ik zag nl. ergens op een Mandrake-site erg veel progjes die er nogal conf uitzagen.
Maar goed: vraag is dus: welke is als DESKTOP het makkelijkst?

Verwijderd

Ik heb een paar kleine vraagjes die ik niet beantwoord krijg op www.linux-mandrake.com/

Word een G-Force2 standaard ondersteund.. erg belangrijk namelijk om dat ik geen idee heb hoe ik zo''n driver compile :)

En kan iemand het instaleren/compilen van een driver onder linux in 5 zinnen uitleggen?

Zodat ik een beetje kan gaan lopen prutsen.

En is er een vershil tussen gnome en kde .. behalve dat het er anders uitziet?

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 16:50 schreef banaan-X het volgende:
Wat is lekkerder (en makkelijker!) om als desktop te gebruiken: RedHat 7.1 (heb ik nu als server draaien) of Mandrake 8.0 ?

En dan bedoel ik vooral: welke heeft de handigste configuratie-menuutjes, en kun je het makkelijkste upgraden? Of maakt het allemaal niet zoveel uit?

Ik zag nl. ergens op een Mandrake-site erg veel progjes die er nogal conf uitzagen.
Maar goed: vraag is dus: welke is als DESKTOP het makkelijkst?
Dan zou ik voor Mandrake gaan. Ik vind dat Mandrake goed te configgen is, met allemaal leuke menutjes. :)

• Yucko

Yucko

Op zaterdag 21 april 2001 18:40 schreef changethislater het volgende:
Ik heb een paar kleine vraagjes die ik niet beantwoord krijg op www.linux-mandrake.com/

Word een G-Force2 standaard ondersteund.. erg belangrijk namelijk om dat ik geen idee heb hoe ik zo''n driver compile :)
JA! Zelfs in Mandrake 7.2 zit al een GeForce2 ondersteuning. Werkte perfect met mijn Elsa Gladiac GTS 2 64 DDR :)

• Morgoth
Dus ik hoef in mandrake 8 niet nog aparte drivers ofzo te installeren wil ik kunnen quake3''en met m''n gf2 :?

• Pc123
Voor 3d support moet je wel ff de driver van nvidia.com compilen maar dat is echt heel makkelijk en binnen 2 minuten gebeurd.

Voor 2d werkt de driver die bij XFree zit ook prima.

• BC3 Victim
okay...ik zou nog steeds mijn mening geven (redhat of mandrake)...nou, omdat ik dus nog redelijk newbie ben zou ik zeggen mandrake, omdat de installatie simpeler is en bij mij alle hardware detecteerde, waar redhat nog problemen had met het vinden van de netwerkkaart......de installatie is zelfs (veel) eenvoudiger dan die van windows...dus als je nieuw bent zou ik zeggen: neem mandrake....maar da''s wat ik vind natuurlijk....

• Morgoth
Hmmz ik heb zelf niet de makkelijkste installatie versie geprobeert, alleen aangepast en expert.... dat was iig niet makkelijker als windows. Bv dat partitioneer programma was voor mij zo onduidelijk als wat. En mijn isdn modem pakt hij ook niet goed (onder win2k moet ik dan wel drivers installeren, handmatig, maar dan doet ie het ook gelijk) de ene keer doet ie het wel en dan weer niet.

Overigens is dit met mandrake 7.2 :)
Demunnik had hem maandag al opgestuurt maar hij is er nog steeds niet :(

• Pc123
Voor wie m nog niet heeft, ftp.nl.uu.net heeft de iso''s eindelijk binnen, dat is echt een supersnelle mirror.
Pagina: 1