We hebben hier op school net een Linux RedHat 7.1 PC die op internet is aangesloten via kabel internet (Telenet Belgie).
Nu is daar iets zeer vreemds mee. eth0, de netwerkkaart waarop de kabelmodem aangesloten is, krijgt totaal geen IP van de DHCP van de provider.
Echter als ik de PC opstart naar Win 98 (dual boot) dan krijgt hij meteen een IP en kan ik surfen.
Hieronder effe wat relevante informatie:
Er zijn 3 netwerkkaarten in de PC. 2 naar het interne netwerk welke perfect werken en een 3com 3c900 die naar de modem gaat. Als ik ''lsmod'' doe kan ik duidelijk zien dat de juiste module voor de 3com kaart is geladen (3c59x).
$ less /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
DEVICE=eth0
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes
$ less /etc/resolve.conf
nameserver 195.130.132.18
nameserver 195.130.132.17
search
Het lukt me niet om een IP adres te verkrijgen als ik gewoon opstart, noch als ik het manueel probeer:
$ /etc/rc.d/init.d/network stop
$ /etc/rc.d/init.d/network start
ook volgende methode geeft niets:
$ pump -k (om pump te killen)
$ dhcpcd eth0
De dhcpcd wacht dan 60 seconden, maar is niet in staat om een IP op te halen...
Iemand enig idee?
Nu is daar iets zeer vreemds mee. eth0, de netwerkkaart waarop de kabelmodem aangesloten is, krijgt totaal geen IP van de DHCP van de provider.
Echter als ik de PC opstart naar Win 98 (dual boot) dan krijgt hij meteen een IP en kan ik surfen.
Hieronder effe wat relevante informatie:
Er zijn 3 netwerkkaarten in de PC. 2 naar het interne netwerk welke perfect werken en een 3com 3c900 die naar de modem gaat. Als ik ''lsmod'' doe kan ik duidelijk zien dat de juiste module voor de 3com kaart is geladen (3c59x).
$ less /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
DEVICE=eth0
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes
$ less /etc/resolve.conf
nameserver 195.130.132.18
nameserver 195.130.132.17
search
Het lukt me niet om een IP adres te verkrijgen als ik gewoon opstart, noch als ik het manueel probeer:
$ /etc/rc.d/init.d/network stop
$ /etc/rc.d/init.d/network start
ook volgende methode geeft niets:
$ pump -k (om pump te killen)
$ dhcpcd eth0
De dhcpcd wacht dan 60 seconden, maar is niet in staat om een IP op te halen...
Iemand enig idee?