Toon posts:

[BC3] linux internet geshared? zien hoeveel data ze....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er doorheen proppen?

Ik heb een leuk script (en excelsheet) gebouwd dat je per gebruiker een beeld kan geven hoeveel data ze nu op welke dagen in de maand verstouwen.
Ik zet liever geen link van me bak op dit forum maar als je het script wilt zien en/of de output ervan kan je me mailen, het is best grapig, ik zag b.v. toen ik me buren (die mijn mxstream verbinding gebruiken tegen kleine vergoeding) napster had gegeven dat de hoeveelheid data omhoogschoot, ik ben een tijdje op zoek geweest naar een script/programma dat dit deed maar kon niets vinden dat op ip basis werkt en gewoon de data van de firewall (ipchains) gebruikt.

stefan.folkerts@usa.net

Verwijderd

iptraf geeft de hoeveelheid dataverkeer per NIC aan, dus als je 2 NIC''s in je systeem hebt zitten, kun je prima zien wat er aan dataverkeer over de NIC gaat van je interne netwerk.

edit : iptraf kun je hier halen

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

je zoekt waarschijnlijk ip-accounting! Of probeer je nu mensen die geintereseerd zijn je ipchains rules te geven :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

iptables doet dit helemaal voor je!!
Je kan ook de trafic-limiet voor je buren instellen dat ze gewoon niet meer als bijv. 2Mbit bandbreedte krijgen.
Je kan je rules definieren op basis van ip-adres maar ook op MAC-adres :Y) (of combo hiervan)

Verwijderd

Topicstarter
dredge & imdos, ik heb een script gemaakt dat data per user in csv formaat logged en een excelsheet die dit leuk formateerd, zaken berekend, met wat grafiekjes komt en dit op maand basis doet.
Je heb er een aantal ipchains regels voor nodig omdat je de datacount van een chain gebruikt, iedere user krijgt een eigen chain waar de data even doorheen gaat voor de counter.
iptraf is absoluut geen vervaning van dit script.
Het is een script he mensen, geen enorme prestatie, ik dacht alleen dat er mischien meer mensen zouden zijn die het wel eens wilden weten...das alles.
Oudakker: iptables doet dit niet voor je want iptables gaat de data niet per dag wegschrijven op csv basis, en tot zover ik weet heeft iptables geen mogelijkheden tot het maken van grafieken. :-)

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 14:16 schreef oudakker het volgende:
iptables doet dit helemaal voor je!!
Je kan ook de trafic-limiet voor je buren instellen dat ze gewoon niet meer als bijv. 2Mbit bandbreedte krijgen.
Je kan je rules definieren op basis van ip-adres maar ook op MAC-adres :Y) (of combo hiervan)
Uh..hoe dan? ik heb ook al dagen lopen prutsen en lezen die zooi, maar ik kom er niet uit hoor voor m''n NAT setupje :(
Pagina: 1