De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik had gister bruut mijn linux partitie weggehaald, waarna ik me realiseerde dat alleen het eerste deel van LILO op de MBR staat 
Toen moest ik dus ff zo''n ouwe startupdisk gebruiken want bij booten bleef het bij ''LI'' Ik weet niet of er een manier bestaat LILO helemaal op je MBR te krijgen, probeer anders een ander bootmanager. Ik gebruik nu VAMOS is wel aardig, ik heb ook nog ergens XOSLFAT (is van een nederlander) en bij PQMagic hoort er eigenlijk ook nog 1 geloof ik, de meesten zitten trouwens niet helemaal in je MBR maar installeren een paar init files op je HD ergens (waar jij het wil, meestal)
Ik ben fan van dingen
Verwijderd
oke bedankt het kan dus niet zomaar, en omdat het op school is kan ik geen software gebruiken waar geen licentie rechten op zitten,dan moet ik toch maar kijken hoe ik eerst die lilo er tussen uit kan slopen en de windows als eerste bootmanager te laten werken.
volgens mij zijn de twee die ik noemde freeware
(weet ik niet zeker
) Anders ff zoeken op ''bootmanager'' met altavista er zijn wel freeware dingen.
Ik ben fan van dingen
als je gewoon met dos bootdisk fdisk /mbr doet, laadt ie de dos bootable partitie. Is dat niet gewoon de bedoeling. het bootmenu van windows 2000/nt staat daar meestal ook op.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Verwijderd
Ik heb een vraag, op school hebben we een server in gebruik waar zowel windows als linux opstaat, maar wij hebben linux niet meer nodig, ivm met een MS SQL server. Maar we zitten met een ruimte gebrek en ik wil nu eigelijk de partities waar linux op staat formateren vantuit windows. Alleen mijn vraag is doet lilo het daarna nog wel, want dat is de eerste bootmanager, of moet allemaal vage trucks gaan uithalen om de windows bootmanagers er op te zetten.
Verlies van data zou erg klote zijn want dat kunnen we het project en het cijfer wel vergeten.
Verlies van data zou erg klote zijn want dat kunnen we het project en het cijfer wel vergeten.
Pagina: 1