[BC3] netwerkmap van winnt mounten?

Pagina: 1
Acties:

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:09
Is het mogelijk om een map van windows nt te mounten die in het netwerk staat?
zo ja, hoe?

Many thanx, Sander

www.nanon.nl

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Met samba, gewoon bij het mounten smbfs als filesystem gebruiken.

Verwijderd

man mount
man smbmount
(mount -t smbfs)

Verwijderd

zorg er wel voor dat je een gebruikersnaam hebt aangemaakt op de NT machine om deze mee te mounten. Anders verloopt de authenticatie wel lastig ;)

dit is de syntax trouwens, maar die staat inderdaad heel mooi in manual smbmount(8):
mount -t smbfs -o username=???,password=??? //machine/share /mountpoint

• Twilight
Op woensdag 18 april 2001 17:43 schreef EvilEagle het volgende:
zorg er wel voor dat je een gebruikersnaam hebt aangemaakt op de NT machine om deze mee te mounten. Anders verloopt de authenticatie wel lastig ;)

dit is de syntax trouwens, maar die staat inderdaad heel mooi in manual smbmount(8):
mount -t smbfs -o username=???,password=??? //machine/share /mountpoint
Oke, dat doe ik, maar ik krijg dus dit:
Packet send failed to 10.0.0.255(137) ERRNO=Operation not permitted
Connection to Win2k failed
SMB connection failed
mount: backgrounding "//Win2k/test"

Wat mij opvalt, is dat smb wil verbinden via mn verkeerde eth kaart, nl die van adsl.
Zou dat deze foutmelding veroorzaken?

www.nanon.nl

Verwijderd

Ik zou de share wel mounten met zijn netbios-naam. niet op IP-adres in ieder geval.
Dat dat die foutmelding veroorzaakt, ja.. lijkt op zich duidelijk, maar over die "operation not permitted" error, dat doet me meer aan een permissie-probleem op de Linux-machine (linux, ga ik tenminste van uit..). Als je mountpoint nog niet bestaat dan krijg je inderdaad iets van een gelijksoortige error.
Wat je in ieder geval nog kan proberen is het IP-adres van de NT-doos mee te geven. dat komt ook achter de ''-o'', wordt dus iets als:

mount -t smbfs -o username=???,password=???,ip=??? //machine/share /mountpoint

ip mag trouwens ook de hostname van de machine zijn. op basis van je ingestelde lokale adressen/netmasks zou hij de goede kaart moeten nemen

• Twilight
Op woensdag 18 april 2001 18:36 schreef EvilEagle het volgende:
Ik zou de share wel mounten met zijn netbios-naam. niet op IP-adres in ieder geval.
Dat dat die foutmelding veroorzaakt, ja.. lijkt op zich duidelijk, maar over die "operation not permitted" error, dat doet me meer aan een permissie-probleem op de Linux-machine (linux, ga ik tenminste van uit..). Als je mountpoint nog niet bestaat dan krijg je inderdaad iets van een gelijksoortige error.
Wat je in ieder geval nog kan proberen is het IP-adres van de NT-doos mee te geven. dat komt ook achter de ''-o'', wordt dus iets als:

mount -t smbfs -o username=???,password=???,ip=??? //machine/share /mountpoint

ip mag trouwens ook de hostname van de machine zijn. op basis van je ingestelde lokale adressen/netmasks zou hij de goede kaart moeten nemen
Moet ik dan netbios hebben geinstalleerd op die win2k bak?

www.nanon.nl

• Twilight
als ik mount -t smbfs -o username=*****,password=*****,ip=192.168.1.3 //Win2k/test /mnt/test

doe, dan krijg ik de volgende foutmelding:
session request to WIN2K failed
session request to *SMBSERVER failed
SMB connection failed
mount: backgrounding "//Win2k/test"
root@server:/bin# session request to WIN2K failed
session request to *SMBSERVER failed
SMB connection failed

www.nanon.nl

Verwijderd

Nee.. wel de volgende netwerk-componenten:

Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing inschakelen (file sharing volstaat wel)

Dit zijn de componenten als in Win9x, maar dat zal wel niet zo erg verschillen. Ik ga zo naar huis, heb daar een win2k bak.. kan ik het dan nog even voor je checken als je er hiermee niet uitkomt.

--deze reply moest dus eigenlijk hiervoor *D

• Twilight
graag!
Op woensdag 18 april 2001 18:48 schreef EvilEagle het volgende:
Nee.. wel de volgende netwerk-componenten:

Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing inschakelen (file sharing volstaat wel)

Dit zijn de componenten als in Win9x, maar dat zal wel niet zo erg verschillen. Ik ga zo naar huis, heb daar een win2k bak.. kan ik het dan nog even voor je checken als je er hiermee niet uitkomt.

--deze reply moest dus eigenlijk hiervoor *D

www.nanon.nl

Pagina: 1