Toon posts:

[BC3] Welke Linux??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeej
Ik wil een beetje gaan proberen met Linux op mijn pc.(duron 600)
Ik moet echter de hele boel downloaden omdat ik geen zin heb om het te kopen als ik er mischien wel helemaal niks mee kan.
Ik heb helaas geen brander meer..
Welke linux kan ik het beste nemen en waar te downen??
Ik wil dual boot win98se en Linux..

Alvast bedankt.:)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Nog heel eventjes wachten op de final van Mandrake 8 :9 Dat is mijn advies. Maar je kan anders ook Redhat 7.1 of Suse 7.1 nemen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als je gaat beginnen in corel misschien wel handig.
zie linux.corel.ie/

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik zou ook voor Mandrake gaan.
http://www.linux-mandrake.com/en/

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• BC3 Victim
Ik raadt iedereen SLACKWARE aan!
slackware is da best! :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Gebruik de Search even, want je bent niet de eerste die dit vraagt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of lees [topic=156964] eens....

Maakt een boel duidelijk..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

ik raadt jou DEBIAN en dan versie patateo aan! das de beste heb ik zelf ook draaien de minste bugs redhat zou ik niet nemen das een gatenkaas! maar de keus blijft bij jou

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

CoolO
Helemaal mee eens. Check ff de meuktracker, daar staan een paar links naar Debian 2.2r3
Indien je een breedband internetverbinding hebt, is Debian eigenlijk de enige keus.
Waarom? Lees de man-pages voor apt-get maar eens na ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Nee, geen corel, de ontwikkeling daarvan is al stop gezet. Ik zou echt voor Mandrake gaan, nog heel eventjes wachten en dan is versie 8.0 klaar

Kernel 2.4.3
XFree86 4.0.3
KDE 2.11
Gnome 1.4
glibc 2.2.2

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

debian voor een newbie??
mwoh...
Lijkt me niet de beste optie.

En redhat is bij mij nooit lek. Maar dat komt (waarschijnlijk?) omdat ik geen services draai die ik niet nodig heb, en omdat ik ook de updates etc in de gaten hou :)

• Passenger
  • Laatst online: 19-08 11:41
[flame]Ik wil chinees leren, maar ik heb geen zin om boeken te kopen, waar kan ik de taal in mn hersenen downloaden?[/flame]

d0h |:(... voor de zoveelste keer, als je aan linux gaat beginnen, denk eerst ff 12x na... Linux is voor newbie''s een bitch, en t vergt energie/tijd om het te leren... tis geen soort windows wat je in een half uurtje geinstalleerd hebt, en na 2 uurtjes helemaal onder de knie hebt.. KOOP een Distro, inclusief boeken en de hele reutel... heb je veel meer aan

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik begrijp dat we weer mogen roepen? REDHAT!!!!! ;)

ff serieus, ik zou als newbie (ben ikzelf ook nog steeds) zeker redhat nemen. Dat krijg je tenminste geinstalleerd.....
maar gebruik de volgende keer de search ff, want nu begint iedereen z''n favoriete distro weer te roepen en daar staat het hele GOT al vol mee

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan je eigenlijk wel een dualboot aanmaken met een FTP-install :?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Hoezo zou dualboot niet kunnen? Anders install je lilo toch pas later?

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 13:29 schreef slackware het volgende:
Ik raadt iedereen SLACKWARE aan!
slackware is da best! :)
nou, nou nou... slackware mag dan wel wat fijner zijn voor een zooi mensen om mee te werken die geen bullshit-menu''s hoeven, maar de BESTE linux distributie is het lang niet... als je ''m installeert [6.x of 7.x], zit ie vol met beveiligingslekken... maarja, een beetje slackware-gebruiker update die packages gewoon zelf. newbies moeten geen slackware gebruiken.
[jaja, begin maar over dat je met slack 4.x begon, maar toen was de mentaliteit van mensen die aan linux begonnen ook wat anders... ]

• BC3 Victim
hmm... met slackware 4.x begonnen... tsja eigenlijk ben ik gewoon met redhat 6.0 begonnen, daarna rh 6.1, rh 6.2, mandrake 7.x en als laatste pas slackware :)
en ja ik compile alle proggies gewoon zelf, niks binaries downloaden, compilen die hap.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 18 april 2001 15:55 schreef slackware het volgende:
hmm... met slackware 4.x begonnen... tsja eigenlijk ben ik gewoon met redhat 6.0 begonnen, daarna rh 6.1, rh 6.2, mandrake 7.x en als laatste pas slackware :)
en ja ik compile alle proggies gewoon zelf, niks binaries downloaden, compilen die hap.
Doe je dat ook met kde/gnome?
Of qt? (dat heb ik 1 keer op een p200 gecompileerd... duurde iets van 24uur!)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lees de FAQ!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1