[BC3] [RH Linux 6.1] -> drivers nodig :-(

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb nu opnieuw Linux op mijn computer gezet. Ik heb alleen een probleem. Ik heb er nu een andere monitor aanzitten. (Proview PA-765)

Onder win2k heb ig geen problemen, het is een PnP monitor die hier draait op 32bit, 1280x1024.

Onder Linux daarentegen, krijg ik hem niet aan de praat. Xconfigurator komt dan met een melding dat er een fout is opgetreden bij het instellen en dat ik het opnieuw moet proberen.

Omdat het merk van mijn monitor (proview) er niet tussen staat, kan ik dus alleen kiezen voor een custom monitor, die zelfs op 640x480 (8 bit) niet werkt.

Mijn videokaart is een ATI Rage Fury PRO, met 32 MB on-board.

Wie kan mij vertellen waar ik drivers kan vinden voor zowel mijn monitor als mijn videokaart?

Thanks in advance...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb nog steeds problemen met het instellen van XWindows..

Kan iemand mij helpen?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
wat is de foutmelding?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Edit de config file gewoon ff zelf.

• sus

sus

Topicstarter
Ik krijg een melding dat er een fout is opgetreden bij het instellen van de XServer.

That''s it..

Dan kan ik gaan kiezen wat ik wil, maar het werkt gewoon niet. Hij vindt zelf met de PCI probe een ATI Rage Pro 128 AGP 4x (dat is de goede kaart), en dan kiest hij voor de Mach64 server.

Ik kan alleen de custom monitor kiezen (ik zou niet weten welke anders), maar daar werkt geen enkele instelling mee...

Hoe kan ik zelf die config. file aanpassen?

PS:
Ik ben een newbie met Linux, heb er een blauwe maandag mee gewerkt, maar toen heeft iemand anders hem geinstalleerd, en had ik nog andere hardware.

Ik wil dus heel graag met Linux leren werken en heb al wat boeken doorgespit. Maar op een gegeven moment wil ik ook wel eens gaan werken met Linux.

Thanks in advance

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Op woensdag 18 april 2001 18:45 schreef suspicious het volgende:
Ik krijg een melding dat er een fout is opgetreden bij het instellen van de XServer.

That''s it..
Maar wat is de foutmelding?
Pagina: 1