[BC3] SuSe 7.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
âllo,

ik heb sinds gisteren suse linux 7.1, met de o zo mooie yast2 install.
ik install via text-mode, en dan lijkt t nog goed te gaan.
als ie klaar is met de packages installen zegt ie ''even booten'' (tis nederlandse versie), dan restart ie, begint ie met booten, en dan loopt ie vast na de regel:
''Starting syslog services.......[done]''
als die regel is geweest, cls''t ie en blijft de cursor eindeloos door knipperen :(

pc waarop ik poog te installen: p133, 32mb, 2mb videokaartje, en yast2 grafisch deed t niet... wellicht probeert ie na syslog X te starten ?

bedankt voor de reactie alvast,

rutger

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
please...:'(...heb m gisteren gekocht; toch niet voor niks ??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Heb je gezegd dat hij automatisch x op moet starten dan?
Zo ja zou ik effe proberen naar je console toe te gaan. Zo nee weet ik het ook effe niet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb in de setup nix in kunnen stellen over X wel of niet bij de start.
is er een truc om via lilo ofzo dan op te geven:
''boot: linux -console''
of zoiets dergelijks...
snik, hij werkt niet....:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
probeer eens bij het booten "init 1" in te tikken.

Zal zo nog ff een linkje geven met uitleg

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
---------------
Runlevels:
Er zijn verschillende manieren om je computer op te starten in Linux. Deze manieren zijn genummerd (0-6) en worden in Linux Runlevels genoemd. Vergelijk de runlevels maar met "Veilige modus", "DOS-mode" en "normaal opstarten" in Windows 9x.
Betekenis van de runlevels:
0: HALT! Hierinstopt init (het proggie wat alle runleveldingen regelt) alle processen op de computer en zet hij de computer uit.
1: Single User! Alles is gestopt en alleen de superuser (root) mag inloggen. Dit is voor als het systeem op zijn gat ligt en je de problemen moet gaan verhelpen.l
2: RedHat & Mandrake: Multi-user zonder netwerk en X (gui). Wordt eigenlijk niet gebruikt.
Suse: Multi-user zonder X
Debian: Multi-user met X *standaard*
3: RedHat en Mandrake: Multi-user zonder X
Suse: Multi-user met X *standaard*
4: "user specified mode"Kun je instellen om bepaalde dingen te doen die JIJ per see wilt gebruiken. Wordt in principe NIET gebruikt.
5: RedHat en Mandrake: Multi-user met X *standaard*
6: Reboot...alle processen worden afgesloten en de computer wordt opnieuw opgestart.
Wisselen van runlevel doe je met de opdracht "init x". Vanaf de lilo-prompt kun je ook al het runlevel aangeven door gewoon het nummer er achter te tikken. Dus: "Linux 1" start je in runlevel 1 voor als je je systeem in de prak hebt laten lopen.

CLI handigheidjes:
Als je een opdracht in tikt, maar je weet niet meer precies wat het was, of je wilt het niet helemaal intikken. Dan kun je de < TaB > toets gebruiken. Die maakt de opdracht voor je af. Als er meerdere mogelijkheden zijn laat hij je alle mogelijkheden zien.
mc: Een handige text-mode filemanager. Een must voor iedere linux-gebruiker.
linuxconf: Een enorm handige manier om je systeem te configgen. Zowel text-mode als X-versie is beschikbaar.

Dit komt uit: [topic=132719]
met dank aan Valium, die dit stukje tekst geschreven heeft.

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
werkt nog steeds niet...
in lilo die bij suse 7.1 zat, staan de volgende opties:
- linux
- suse
- memtest86

optie linux is de standaard optie, dus die koos ik:
boot: linux 2
maar dat kwam uit op t zelfde resultaat :(..
..nog wel bedankt voor de moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
dan maar ff opnieuw installen,

met de Yast1 installeren, en X niet configgen.

Werkt bij mij (SuSE 7.0) altijd prima...
Ik heb het ook geinstalled op P133 met 24 mb ram :)

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
hoe kies ik dan voor yast1 ipv yast2 ?
ik kan geloof ik alleen tussen yast2 grafisch en yast2 tekst kiezen...

edit:
hij zegt automatisch dat yast2 grafisch niet kan en kiest dan voor yast2 tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
om met yast2 te kunnen installeren heb je minimaal 64 mb ram nodig (ik heb het getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:17

Edd

Heb ik zelf ook eens last van gehad, maar dan met SuSE 6.3.

Bij mij was de oplossing door in de BIOS de optie ''PNP OS Installed'' op uit te zetten (NO).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Laatst online: 20:58
start even op met

linux 1

daarmee kom je in een system onderhoud... en dan even logfiles bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Als je die knipperende cursor heb, druk dan eens op <CTRL-ALT-F1> en <CTRL-ALT-F2> enzovoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
AAAAAH JAAAAAAAAAAAAAAAAAa
DANK JE DANK JE DANK JE hezik, jou oplossing was goed !!!! :):):D
*blij*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je X draait dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
.. en weer verlaat een tevreden klant het pand .. :)

Veel plezier met linux :)

Pagina: 1