Toon posts:

[BC3] dns-vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij sommige providers (zoals die.ms of isgay.com) kan je alles voor de namen zetten

bij het voorbeeld van isgay.com kan je een naam ervoor zetten .. dmv scripting (oid) wordt daarop een hele pagina gegenereerd, maar om dat te kunnen moet de dns-query toch het juiste ip bij die hostname geven. hoe kan dat? of hoe doe ik dit? (tjeck maar

bij die.ms kan je een hostname registreren, als je een hostname hebt kan je de gekste dingen voor je hostname zetten en het werkt .. nahja, je snapt wel wat ik wil vragen :)

thnkx

Verwijderd

Je kan in DNS-zonefiles gewoon wildcards (*) gebruiken.
Die wildcard laat je gewoon naar een IP wijzen en klaar is klara.

Verwijderd

Topicstarter
okay, nou heb ik een wildcard wat staat voor m''n ip-adres (IN A ip) .. okay da''s dat

maar hoe doe ik het met www.hostname.com, misschien fout voorbeeld omdat www ook een A-record is misschien .. maargoed, ik heb een subdomein gedefined dat klaas is .. klaas.hostname.com wordt het dan .. en nu die wildcard, waar plaats je die? als ik *.klaas.hostname.com heb .. kan je wel alles.wat.hier.voor.staat.klaas.hostname.com pingen .. maar de eigelijke bedoelde naam weer niet. hoe moet het dan ?

edit: of ben ik half aan het slapen en zijn in feite voor m''n virtual-shots de specifieke benamingen niet meer nodig in m''n zone-file ?

Verwijderd

Topicstarter
warempel .. testen doet antwoord geven:)

et is zo, tenminste voor virtual-hosts neemt dat een stap werk uit handen .. is wel grappig. het werkt dus wel voor hier, maar als je echt CNAME''s maakt naar andere ip''s oid?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

lokaal schijnt het redelijk te werken inderdaad, maar extern blijf je gewoon naar hetzelfde adres wijzen!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
hmm, maar wat had je anders gedacht? met virtual hosts kan je dat prima weer opvangen. tis wel logisch dat je voor dns-entries met CNAME''s naar andere ip''s dat je die wel moet aanmaken :) maar ik vroeg me af hoe Die.ms (zoals dyndns.org) dat dan deed

(als je een hostname daar hebt, kan je ook alles ervoor zetten (verwijzend logischerwijs naar je normale hostname) hebben ze dan daar zegmaar twee entries aangemaakt per user ?
zoals:
code:
1
2
bla             IN      CNAME   mijnsite.com.
*.bla          IN      CNAME   mijnsite.com.
Pagina: 1