Een server (SuSE 7.0) moet ook als printserver gaan dienen voor 2 printers. Het ding heeft echter maar een paralelle poort. Nu heb ik nog wel zo''n ISA-kaartje liggen voor een extra printerpoort en een extra COM-poort.
Hoe zorg ik dat ik die extra printerpoort kan benaderen onder linux? Waar koppel is een device aan het I/O-bereik van de kaart?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En bij mij kan ik de poorten dan bereiken onder /dev/lp0 en /dev/lp1
Daarna printertje voorzien van apsfilter, ghostscript erop en linken met Samba - zie ik dan iets over het hoofd of iz die printserver dan ready to use?