[BC3] SuSE 7.0+Firewall: DHCP Error met @Home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sinds @home heeft aangekondigd dat ze alles op dhcp gaan zetten ben ik eens gaan prutsen...

ff wat korte info

2 Nic''s
eth0 wordt dhcp world dev
eth1 is intern dev

Zonder dhcp werkt perfect..:)

Het probleem:
de Firewall eth0 en eth1 en DHClient starten netjes op maar de dhclient geeft een foutmelding "hostname lookup failed" :?

Wie weet de achterliggende oorzaak..of heeft het zelfde probleemen en heeft hiervoor een oplossing?

I''m out of options.

Bij suse support kon ik in iedergeval niks vinden op een enkele topics na die niet werkte of niet van toepassing waren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op http://members.home.nl/ferry

wellicht heeft Suse iets vergelijkbaars.
je moet gewoon effe zorgen dat de juiste computername naar @Sloom toegestuurd wordt...

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gelezen dat je DHCP 2 moet gebruiken.
zelf heb ik dit nog niet getest, maar misschien kun je hier kijken:
members.home.nl/linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Op dinsdag 17 april 2001 16:03 schreef RanDuKan het volgende:
Sinds @home heeft aangekondigd dat ze alles op dhcp gaan zetten
Enne? Daar weet ik niks van. Wat houd dat in? Ik heb mijn e-smith linux bak nu ingesteld dat ie het hostnr moet sturen voor identificatie. Is niet al te moeilijk om te veranderen naar dhcp maar waar heb je die info vandaan? ik heb nl. ook @home, maar dan in Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
hmm volgens mij stond dat verhaal over alles op dhcp zetten ergens op de nieuwsserver ...

ik heb dus ook @home in limburg

en het is me wel gelukt op m op dhcp werkend te krijgen

(ik gebruik linux als firwall/router)

voor dhcp ,moet je er gewoon voor zorgen dat dhclient een hostname meestuurt bij het aanvragen van een ip ...
(dhcp serv @home limburg = 212.120.66.200)

maar vooralsnog gebruik ik gewoon nog m''n static config ....

o jaa ...

voordat het werkte , heb ik wel m''n FQDN moeten invullen :

cpxxxxx-a.venra1.lb.nl.home.com (of wat het dan ook bij jou is)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
oh nou dat is niks nieuws hoor. sinds ik @home heb vanaf vorig jaar december heb ik mijn linux gateway/router ingesteld op dhcp met hostname verzenden. dat heeft altijd gewerkt en zover ik weet heeft @home altijd via dhcp je ip toegewezen. Dat je kon internetten met het static ip komt gewoon omdat ze tot nu toe maar zelden het ip veranderen maar in feite is er bij @home niks veranderd...ging altijd al via dhcp.
Als je e-smith linux nu eens gebruikt dan had je het direct goed in kunnen stellen zonder veel gekloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
ghe ...

je vertelt me echt niets nieuws hoor
ik weet wel dat ze met dhcp werken bij @home , maar toch heeft de @home monteur het zaakje toe ie t cablemodem bij me installeerde (in windows dus) statisch geconfigd ...

en wie zegt er dat het veel kloten was ?

ik heb er gewoon pas werk van gemaakt om een dhcp flop te maken voor m''n router toen ik hoorde dat ze bij @home wel eens iets zouden kunnen gaan aanpassen ...

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Pagina: 1