[BC3] Crosscompiler

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11
Ik heb op http://www.delorie.com/djgpp/faq/cross/gcc270-unix-to-dos.html gezien dat het mogelijk is een crosscompilers te maken van Linux naar Windows, maar ik zoek echter iets wat precies andersom werkt. Dus op een Windows-PC een C-file compilen voor Linux.
Weet iemand waar ik zo''n crosscompiler kan vinden? Of hoe ik er zelf een kan bouwen ?

• maikel
Echt niemand ?? :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom zou je dat in gods naam willen? Installeer gewoon Linux, desnoods in een VM Ware emulatie. Ook al kun je compileren, je kunt je binary niet eens debuggen/testen zonder Linux.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• maikel
Het is hier bij het bedrijf niet echt mogelijk iedereen op een Linuxbak te laten compilen. Dan staat iedereen in de rij om ff z''n stukkie te compilen. En het testen kan dan van te voren nog op Windows hoop ik.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 11:11 schreef maikel het volgende:
Het is hier bij het bedrijf niet echt mogelijk iedereen op een Linuxbak te laten compilen. Dan staat iedereen in de rij om ff z''n stukkie te compilen. En het testen kan dan van te voren nog op Windows hoop ik.
Ik neem aan dat jullie NT/2000 draaien. Neem een VMWare 30 days demo-license en installeer dan Linux in een virtual machine om te compileren/debuggen. Succes :)

http://www.vmware.com

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• maikel
Het is voor meer dan 30 dagen. Is VMWare dan echt een goede, professionele oplossing voor in het bedrijfsleven ?
Het lijkt me trouwens ook niet zo handig om bij iedereen die af en toe iets voor Linux moet schrijven heel Linux te installeren.

Een cross-compiler lijkt me toch handiger.
En aangezien van Linux -> Win32 wel kan, lijkt mij dat het andersom ook mogelijk moet zijn.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 11:52 schreef maikel het volgende:
Het is voor meer dan 30 dagen. Is VMWare dan echt een goede, professionele oplossing voor in het bedrijfsleven ?
Absoluut. Je kunt er zelfs meerdere tegelijk draaien en afzonderlijke virtuele machines in een virtueel netwerk met elkaar laten communiceren, en Linux draait als een trein.
Het lijkt me trouwens ook niet zo handig om bij iedereen die af en toe iets voor Linux moet schrijven heel Linux te installeren.
Da''s toch ook niet nodig? Je Linux install wordt in een file opgeslagen (virtuele harddisk) en die kun je zelfs clonen en backuppen. [
Een cross-compiler lijkt me toch handiger.
En aangezien van Linux -> Win32 wel kan, lijkt mij dat het andersom ook mogelijk moet zijn.
Het zal best kunnen, maar in het bedrijfsleven vertrouw je daar toch niet op zonder eerst de testen/debuggen in een Linux installatie? Dat het in Windows goed compileert geeft geen garanties. Linux op een oud bakkie installeren is het beste, maar VM Ware is een erg goed alternatief.

• maikel
Is er dan niet ergens een gratis VMWare-clone of zo ?
Kan bij VMWare ook iedereen gebruik maken van 1 Linux-installatie op een server ?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 12:40 schreef maikel het volgende:
Is er dan niet ergens een gratis VMWare-clone of zo ?
Kan bij VMWare ook iedereen gebruik maken van 1 Linux-installatie op een server ?
Een oud bakkie om Linux op te installeren is goedkoper dan een VM Ware licentie... :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik weet niet of ik nou dom loop te lullen, maar kan je niet gewoon de broncode van die linux c-compiler op Win32 compileren?
Dan heb je dus een Win32-binary die c naar linux-executables compileert.. toch??

Siditamentis astuentis pactum.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 11:11 schreef maikel het volgende:
Op linux kun je gewoon met z''n allen tegelijk remote inloggen. Dus dit scenario lijkt me niet echt waarschijnlijk. ;)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 18 april 2001 13:18 schreef Varienaja het volgende:
Ik weet niet of ik nou dom loop te lullen, maar kan je niet gewoon de broncode van die linux c-compiler op Win32 compileren?
Dan heb je dus een Win32-binary die c naar linux-executables compileert.. toch??
Ja, dat is het probleem ook niet want dat kan inderdaad wel. Maar het punt is dat je in principe gewoon een Linux moet hebben draaien om te kunnen testen/debugger. En waarom zou je dan nog moeilijk doen met cross-compilers.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 15:46
Anders een demolinux die van cd opstart, daar moet je toch ook wel mee kunnen compilen?

• maikel
Op woensdag 18 april 2001 13:18 schreef Varienaja het volgende:
Hoe kan ik dit dan doen ?
Ik heb de sourcecode al wel. Maar die moet ik nog configgen toch ?
Moet dat op Linux ? En met welke opties dan ?

Verwijderd

er is een gcc compiler voor windows als ik met niet vergis :)

• maikel
Op dinsdag 24 april 2001 14:06 schreef Gila het volgende:
er is een gcc compiler voor windows als ik met niet vergis :)
Welke dan ??
Compileert die naar Linux-native code ?

Verwijderd

http://www.objsw.com/CrossGCC/FAQ-4.html

kijk hier eens. hopelijk heb je er wat aan :)

• maikel
Dat is helaas ook niet op een Windows-bak naar Linux-code compilen. :(
Pagina: 1