Toon posts:

[BC3] Novell Share NT delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier bij ****** Gebruiken we novell servers om informatie op de afdeling te kunnen sharen.
Nu zijn we het hier er over eens dat de novell client heel het surfen over het netwerk vertraagt(openen van een map op een netwerk drive).
Nu hebben wij van de novell servers alleen de gemapte Q drive(is een shrare hier) nodig. Nu was ik van plan om een W2000 servertje weg te zetten en daar novell om te installeren hem laten inloggen en de novell shares daar op aan te maken en die share beschikbaar te maken voor de mensen op onze afdeling zonder zelf een novell client te installeren en dan zo die share te benaderen.

MVGR

Sebastiaan

Dus de vraag is weet iemand hoe dit kan en wat heb ik ervoor nodig.

Alvast Bedankt

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
WindowsNT 4.0 Server kende een Gateway Services voor NetWare.
Maak op de Novell bindery/NDS een useraccount aan die (veel) rechten krijgt op het volume/subdirectory van de Novell Server.
Stel de GSNW in dat deze met dat user account connect naar het Novell LAN.
En dan moet je met die GSNW ook ff een share aanmaken voor de NT clients. Heel transparant en heel handig. Of je er tijdswinst op maakt wil ik in het midden laten, want volgens mij heb je of het protocol niet goed geconfigureerd of je DNS niet goed ingesteld. LMHOST file misschien een idee?
Enfin Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Trage network neighbourhood in combinatie met netware client ligt aan name-resolving. Als je instelt dat ''ie alleen DNS (indien beschikbaar) of hosts.txt mag gebruiken is ''ie bloedjesnel . . . :P

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu zijn we het hier er over eens dat de novell client heel het surfen over het netwerk vertraagt(openen van een map op een netwerk drive).
Nu hebben wij van de novell servers alleen de gemapte Q drive(is een shrare hier) nodig.
Als een gemapte netwerkschijf browsen langzaam gaat ligt dat gewoon aan je eigen config.
Trage network neighbourhood in combinatie met netware client ligt aan name-resolving.
Alleen heeft Sebatech het over een al gemapte schijf.. daar heeft dit weinig mee te maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt ga wel verder met proberen.

Heb helemaal geen rechten op de novell bak alleen op de shares. Ongeveer iedereen op onze afdeling klaagt over de vertraging zodra de novell client wordt geinstalleert. Dus dacht ik zet een nt server weg die de novell shares heeft. Hoeft niemand die client te installeren en kan iedereen vrolijk verder browsen over het netwerk.

Bedankt

MVGR

Sebastiaan