Toon posts:

[BC3] Sendmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
maar gaat dit ook spamming tegen??

Verwijderd

Topicstarter
Allowa,

Ik kreeg vandaag een leuk mailtje van abuse@chello.nl ... Ik moest zgnaamd zo spoedig mogelijk mijn mailserver uitzetten anders werd ik afgesloten van mijn internetaccount.

Ik draai onder een linux Redhat 6.2 server met Sendmail-8.11.0-1

Nu is mijn vraag kan ik dit verhelpen ?? Er is mij gezegt dat ik relaying uit moest zetten alleen ik heb hier geen goede documentatie over kunnen vinden...

Can anyone help me ??

Groenten c4

Verwijderd

Oeps das niet best!

Als je sendmail niet gebruikt moet je ff ervoor zorgen dat het niet gestart wordt.
Gebruik je dit wel kan je in je firewall aangeven dat het alleen intern mag benaderd worden. Gebruiken ook externe mensen je server kan je in access file aangeven welke ip''s toegang hebben.

Nu kan heel internet waarscheinlijk je mail server gebruiken.

Sebastiaan

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gooi poort 25 dicht op je firewall voor mensen van buitenaf, of killall -9 sendmail

En ja, dat gaat spamming tegen. Het draaien van een relaying smtp server daarentegen niet.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 10:34 schreef Sebatech het volgende:
Oeps das niet best!
[..]
Nu kan heel internet waarscheinlijk je mail server gebruiken.
[..]
Sterker nog: Nu zal bijna heel internet je mail-server voor spam doeleinden gebruiken!!

Chello mailt pas naar zijn klanten als het kwaad al geschied is. Waarschijnlijk heeft je mail-server al duizenden en duizenden mailtjes staan versturen!!!

Is laatst bij een vriend van me ook gebeurt. Die had relaying ook voor heel internet aanstaan |:(. Gevolg was dat die mailserver meer dan 10.000 mailtjes heeft staan versturen.

Zorg in ieder geval dat je queue leeg is!
Zet relaying alleen aan voor je lokale netwerk!
Blokkeer poort 25 op je firewall (het liefst tijdelijk zoveel mogelijk poorten, aangezien chello één dezer dagen je poorten zal scannen)!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het is eigenlijk zo dat UPC alleen maar een grote mond opzet wat betreft een eigen server draaien.
Immers, wie wel eens servers geschreven heeft weet dat het verschil tussen een server en een upload-file-scripje nihil is. Het enige hoe ze je kunnen pakken is door http:// voor je IP adres te zetten, en te kijken of er iets draait.

Wat Sendmail betreft, kun je gewoon je eigen Sendmail draaien (de zelfgeschrevene bedoel ik). Als je voor het schrijven van je eigen Sendmail wat hulp wilt:
Op www.angelfire.com/anime2/opensourcenow/software/sendmail
heb ik een voorbeeldje staan in Pascal.
Die kun je gewoon compilen met bevoorbeeld Borland Pascal 5.5, die gratis op community.borland.com/museum te downloaden is.

Greetz,

Ro''

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
weet iemand hoe ik zo''n ip cains-regel moet maken om een poort op eth0 te blocken ebn niet op eth1

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik draaide sendmail 8.9.3 en had een oudere sendmail.cf. Ik heb toen alle sendmail sjit gedelete en opnieuw sendmail 8.9.3 er op gezet. Nu dus ook de nieuwere .cf gebruikt. En dit draait nu perfect. Op de volgende site kan je zien of je mailserver relaying allowed. Even intoetsen in je i''net explorer: telnet://mail-abuse.org/ Er wordt nu een telnet sessie opgezet naar je mailserver. Als hij bij alle tests relaying denied geeft is je server in principe aardig "save".

Bij sendmail 8.9.3 moet je ervoor zorgen dat de laatste regels van de sendmail.mc er zoals hieronder aangegeven uitziet. Dit bestand staat waarschijnlijk in de /etc dir.

dnl We strongly recommend to comment this dnl one out if you want to protect
dnl yourself from spam. However, the laptop dnl and users on computers that do
dnl not hav 24x7 DNS do need this.
dnl FEATURE(`accept_unresolvable_domains'')
dnl FEATURE(`relay_based_on_MX'')

Succes

greetz JuMPeR:+
Pagina: 1