Is het mogelijk om Linux te booten vanaf een partitie die boven de 8 GB grens ligt? Ik heb ooit gehoord dat dat problemen kan opleveren... en de installatie van redhat doet ook een beetje moelijk....
Welke redhat heb je?
Ja, linux kan best op een partitie boven de 8Gb, althans hier werkt ''t prima.
Ja, linux kan best op een partitie boven de 8Gb, althans hier werkt ''t prima.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Linux heeft geen problemen met partities boven de 8 GB grens maar elk OS heet moeite met booten van partities die boven de 1023e cilinder liggen. Zorg er gewoon voor dat je tijdens de installatie een partitie maakt van ongeveer 16 MB ONDER de 1023e cilinder en mount deze dan als /boot.
Als ik me niet vergis heeft Mandrake dit opgelost om vanaf versie 7.2 (misschien al eerdere versies) GRUB te gebruiken i.p.v. LILO, deze heeft dat probleem niet meer.
Als ik me niet vergis heeft Mandrake dit opgelost om vanaf versie 7.2 (misschien al eerdere versies) GRUB te gebruiken i.p.v. LILO, deze heeft dat probleem niet meer.
Je moet de nieuwste versie van lilo downloaden (bijvoorbeeld van een mandrake server), dan de regel lba32 toevoegen in /etc/lilo.conf en dan lilo opnieuw draaien...
lilo + de optie lba32 werkt perfect
grub ook (zonder extra optie)
geen probleem dus als ie boven de 1024e cylinder zit
grub ook (zonder extra optie)
geen probleem dus als ie boven de 1024e cylinder zit