De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb je wel de goede route table? Je kan hem opvragen met "netstat -rn" zorg dat van elk netwerk een route loopt naar zijn gateway dus .1
Welke versie en welke kernel heb je?
Cupra Born
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags MSS Window irtt Iface
212.239.163.1 0.0.0.0 255.255.255.255 UH 0 0 0 ppp0
192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1
127.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
0.0.0.0 212.239.163.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 ppp0
[admin@gateway admin]$
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als je precies weet welke kaar t je hebt kun je het beste het zelf doen (met modprobe dus) dit ter voorkoming dat linux over de zeik gaat.
helaas zit ik nu ergens anders en kan niet bij mijn scripts, anders had ik je even een voorbeeeldje laten zien.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Heb je hetgene dat ik in het vorige draadje poste al gedaan?
Verwijderd
Ik zou zeggen:
neem een kop koffie en typ eens duidelijk in wat je allemaal gedaan hebt, en welke foutmeldingen je krijgt.
mijn 1e vraag: kun je pingen?
ping 192.168.2.1
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Als je het eenmaal een beetje door hebt, dan zul je zien dat het veel leuker en fijner werkt dan windows.
Je moet alleen ff door de zure appel heen.
Heb je al eens gepinged naar het IP van die derde netwerkkaart?
al een heel eind moet komen. Maar zo te zien heb je m nog niet eens gelezen...
zet de adsl modem met een crosswire op de hub en klaar is klara..
werkt hier .....