Ik heb APM meegebakken bij m''n nieuwe kernel, maar hoe gebruik ik het, hoe stel ik allerlei dingen in. Ik wil bijvoorbeeld dat ie automatisch uitgaat als ik naar init 0 ga. Ook in KDE zit een optie powermanagement, maar die werkt ook niet, hij reageert er tenminste niet op... Iemand ervaring?
Verwijderd
Als ik APM in me kernel heb zitten gaat ie vanzelf uit als ik shutdown -h now doe...daar hoef ik verdern iks voor in te stellen
distro: slackware
distro: slackware
apm packages installeren .. (krijg je er een powermanagement daemon bij ..
verder doet "halt -p" een halt met powerdown
(heb zelf een scriptje gemaakt wat linux netjes powerdownt bij indrukken van power-knop (gevolg is wel dat suspend functie niet meer werkt .. maar die had ik in mijn geval toch niet nodig)
(heb zelf een scriptje gemaakt wat linux netjes powerdownt bij indrukken van power-knop (gevolg is wel dat suspend functie niet meer werkt .. maar die had ik in mijn geval toch niet nodig)
Hee, kun je mij dat scriptje sturen?Op zondag 15 april 2001 19:06 schreef gekkie het volgende:
Mail/icq staat wel in mijn profile, anders reply je hier maar en mail/icq ik jou eerst wel
Jah, kun je die niet even doormailen ( b_cyberguy@yahoo.com ). En welke apm packages precies? of hoe kom ik dat t weten?Op zondag 15 april 2001 19:06 schreef gekkie het volgende:
Packeges heet apmd.blabla.rpm in redhat (en vast ook wel in suse en mandrake).Op maandag 16 april 2001 00:28 schreef CyberKnutselaar het volgende:
[..]
Jah, kun je die niet even doormailen ( b_cyberguy@yahoo.com ). En welke apm packages precies? of hoe kom ik dat t weten?
In debian zal het met een "apt-get install apmd" wel lukken en in slack zal het wel apmd.blabla.tgz heten
tis een modificatie van de kernel die kort gezegd het volgende doet:
in bios heb je actie "indrukken powerknop" op "suspend" gezet ....
vervolgens druk je daar dus op ... bios geeft warning volgens apm 1.2 specs aan het OS ... het OS heeft 5 seconden de tijd om te reageren ... (lukt met APM daemon niet.. dus in kernel sleutelen) ... kernel zo gemodificeerd dat hij niet het signal "ga maar lekker in standby" stuurt .. maar signaal "neeeeeeheeee niet in standby" .... vervolgens heeft APM daemon dat wel door.. en die zorgt voor een "halt -p"
ps. ik kan niet programmeren ... slechts code redelijk lezen .. kortom geen briljante code ... maar het werkt ...
(is voor een mobiel-servertje ... wat bij klant zonder monitor en toetsenbord in netwerk wordt gehangen ... en zonder poespas dus ook weer met de aan en uitknop weer netjes uitgezet moet kunnen worden ...)
in bios heb je actie "indrukken powerknop" op "suspend" gezet ....
vervolgens druk je daar dus op ... bios geeft warning volgens apm 1.2 specs aan het OS ... het OS heeft 5 seconden de tijd om te reageren ... (lukt met APM daemon niet.. dus in kernel sleutelen) ... kernel zo gemodificeerd dat hij niet het signal "ga maar lekker in standby" stuurt .. maar signaal "neeeeeeheeee niet in standby" .... vervolgens heeft APM daemon dat wel door.. en die zorgt voor een "halt -p"
ps. ik kan niet programmeren ... slechts code redelijk lezen .. kortom geen briljante code ... maar het werkt ...
(is voor een mobiel-servertje ... wat bij klant zonder monitor en toetsenbord in netwerk wordt gehangen ... en zonder poespas dus ook weer met de aan en uitknop weer netjes uitgezet moet kunnen worden ...)
Pagina: 1