[BC3] Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Tijdens het booten gaat ie trouwens op 3 plaatsen fout:
Tijdens het booten van m''n verse Mandrake installatie krijg ik een aantal fouten:

Finding module dependencies
Bij het initializeren van eth0: delaying eth0 initialisation
en bij NFS: lockdsvc: function nog implemented

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Ik heb overigens wel een paar fouten gehad op m''n HD omdat ik niet goed afsloot. Dat moest wel, want ik had geen X gekozen bij de installatie (maar een 486 met 16MB). Maar toch wil ie op het laatst X gaan configgen ! |:(
En dan kun je alleen maar resetten.

Verwijderd

Alleen die eth0 initialization zou kwaad kunnen. Zit er wel een netwerkkaart in het systeem of nie? Zo niet, lekker laten, maar de volgende keer geen netwerkondersteuning meecompilen in je kernel.

• maikel
Ja, die zit er wel in. :)
Anders had ik de oorzaak van het probleem zelf ook al wel gevonden. :)

Iemand anders ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk eens of je met dmesg kan zien wat voor foutmelding eth0 geeft, "eth0: delaying eth0 initialisation" kan echt vanalles zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• maikel
Op maandag 16 april 2001 14:35 schreef slackware het volgende:
Kijk eens of je met dmesg kan zien wat voor foutmelding eth0 geeft, "eth0: delaying eth0 initialisation" kan echt vanalles zijn.
Ik heb het bekeken en ik ontdek maar een fout: "PCI: PCI-bus not detected".
Dit lijkt me niet echt gunstig. :'(
Het heeft een tijdje geleden wel gewoon gewerkt ! Wat is er aan de hand ?

• maikel
Niemand die me even kan helpen ? :'(

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

tja .... 486 met 16 mb. ''Tis een trieste zaak :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• maikel
Ik weet het ja. Maar ja, ik kreeg niks anders. En het moet gewoon werken. Ik heb al ''ifconfig'' geprobeerd, maar ik kreeg alleen de gegevens van ''lo'' te zien.

• BC3 Victim
..."tja .... 486 met 16 mb. ''Tis een trieste zaak"

Ik vind het juist niet triest, maar perfect dat hij het onderste uit dat systeem wil halen. Dat bewijst wel dat hij een tweaker is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• maikel
Op vrijdag 20 april 2001 20:21 schreef unicorn7 het volgende:
..."tja .... 486 met 16 mb. ''Tis een trieste zaak"

Ik vind het juist niet triest, maar perfect dat hij het onderste uit dat systeem wil halen. Dat bewijst wel dat hij een tweaker is.
Bedankt !
Maar m''n probleem bestaat nog steeds. :(
Ik snap er echt niks van. M''n videokaart werkt perfect (nog een echte Vesa !!). Maar ook als ik m''n netwerkkaart in dat slot steek doet ie niks. Hij blijft steeds "PCI: no PCI bus detected" geven. :(

• BC3 Victim
"PCI / VLB"

Het lijkt mij dat het OF het 1, OF het ander is...

Als hij opzoek gaat naar beiden (VLB video + PCI netwerkkaart) dan zou het kunnen dat hij die niet kan vinden.

Vertel eens meer: "Welke Netwerkkaart" "Wat voor nummer op de chip van die Netwerkkaart" "Wat voor Slot steekt die Netwerkkaart"...

En je zou de Documentatie erop na kunnen slaan : http://63.209.80.231/en/72doc.php3 / http://www.linux-mandrake.com/en/

Veel succes in ieder geval !

• maikel
Die VLB-slots zijn ook te gebruiken als PCI, dan wordt het achterste deel niet gebruikt. De netwerkkaart is een NE2000-compatible: RTL8019AS, Risola SB1200U 9720 en nog een paar kleinere. Het is een PCI-netwerkkaartje 10 Mb. Maar hij heeft gewoon gewerkt. Kan het niet zijn dat ie wat bestanden mist voor de PCI-bus of zo door HD-fouten ??

• BC3 Victim
..."Die VLB-slots zijn ook te gebruiken als PCI, dan wordt het achterste deel niet gebruikt"

Bij mijn weten is een VLB slot een ISA slot met een extender erachter...

En als het inderdaad ISA kaartjes zijn, dan is het normaal dat Mandrake je PCI niet kan vinden...

http://www.realtek.com.tw/htm/products/cn/rtl8019as.htm

"ISA Full-Duplex Ethernet Controller With Plug and Play Function"

• maikel
Sorry, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Het is een ISA-kaart. Stom van me !!! |:( |:(
Maar goed, dan blijft het probleem nog steeds dat ie ''m niet ziet. :'(

• maikel
Iemand nog suggesties ??

• maikel
Echt niemand meer ? :(

Verwijderd

OK, heb je je IRQ en IO wel meegegeven (ISA is niet PNP) bij het laden van de kernel? zorg eerst eens dat je weet op welke IRQ en IO je ISA NIC zit, en doe dan ''modprobe ne irq=... io=...''. daarna ''ifconfig eth0 up'' en dan doet ie het denk ik wel.

• BC3 Victim
ik weet er niet zo veel vanaf maar je zou dit kunnen proberen, tenminste als ik het dus goed begrijp krijg je een fout bij het booten en je het geen internet of... ?

• maikel
Een reinstall werkt altijd ! :)
Hij doet het weer hoor.
Pagina: 1