Toon posts:

[BC3] SB Live! en Debian 2.2r2 (kernel 2.2.19)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren m''n kernel geflest, naar 2.2.19, om even SB live! ondersteuning erbij te hebben. Alles goed en aardig, alles draait weer, behalve dus m''n SB Live!, terwijl ie wel als module in de kernel zit... Wat nu? Heb verder nog niets gedaan, als root werkt het ook niet. Krijg bij het laden van KDE en het afspelen van geluid de fout melding ''no such device, /dev/dsp'' ik weet dat ie dus gewoon de soundcard niet goed geconfigged heeft, maar hoe moet het dan wel?

Verwijderd

doe eens lsmod

staat daar emu10k1 bij ? zoniet doe eens modprobe emu10k1 en kijk eens of het geluid het dan wel doet...

Verwijderd

Topicstarter
Tnx man! Het werkt!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zondag 15 april 2001 15:48 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Tnx man! Het werkt!
En is je geluid nu ook zo goed als onder Windows? ''k Heb met mijn SBLive onder Linux dat ie de bass niet echt goed doorgeeft, maw het is gewoon een kutgeluid wat je ook kan krijgen met een kaartje van een geeltje. Daar heb ik em niet voor gekocht..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En is je geluid nu ook zo goed als onder Windows? ''k Heb met mijn SBLive onder Linux dat ie de bass niet echt goed doorgeeft, maw het is gewoon een kutgeluid wat je ook kan krijgen met een kaartje van een geeltje. Daar heb ik em niet voor gekocht..
Nou... daar heb ik helemaal geen last van. Welles geprobeerd om de alsa drivers te gebruiken inplaats van de standaard shit?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zondag 15 april 2001 16:15 schreef slackware het volgende:

[..]

Nou... daar heb ik helemaal geen last van. Welles geprobeerd om de alsa drivers te gebruiken inplaats van de standaard shit?
Hm nee.. ''t is een ideetje :) Zal er eens naar kijken, thanks.
Pagina: 1