[BC3] mpg123, linux, sblive-> ploppend geluid

Pagina: 1
Acties:

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Ik heb hier op een P166MMX met 48 mb en sblive de mpg123 mp3 speler geinstalleerd. Maar als ik een nummer afspeel plopt het geluid af en toe, helemaal als er andere dingen gebeuren op dat ding.
Ik heb de buffer van mpg123 al verhoogd, maar dat helpt niets. De andere afspeelprogjes die ik geprobeerd hebben geven hetzelfde probleem. Ook heb ik de laatste driver van creative gecomileerd enzo, maar die heeft hetzelfde probleem.
Wat kan ik hier aan te doen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Is de mp3 niet gewoon rot? Ik speel hier mp3 wel eens op een P90, dus cpu power kan het niet zijn.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Het is inderdaad te weinig CPU power...op mijn Pentium II-233 plopt de muziek ook...zelfs onder Windows dussuh, andere kaart of snellere cpu :)

Verwijderd

Ik heb wel eens MP3''s afgespeeld op een 486 (DX4-100) >:) Foutloos btw :)

Uiteraard _niet_ onder windows

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 14 april 2001 23:17 schreef fkooman het volgende:
Het is inderdaad te weinig CPU power...op mijn Pentium II-233 plopt de muziek ook...
Raar. Op mijn P90 (met F00F bug ja :P) draait mp3 (ook shoutcast) vlekkeloos met ong 33% CPU usage.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Het lijkt me erg sterk dat het aan de CPU ligt, die is echt wel snel genoeg.
Ik weet nog dat ik op mn P2 333 met sommige drivers perfect geluid kreeg met de Live, en met sommige drivers het ook klote was.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 01:18 schreef FatalError het volgende:
Het lijkt me erg sterk dat het aan de CPU ligt, die is echt wel snel genoeg.
Ik weet nog dat ik op mn P2 333 met sommige drivers perfect geluid kreeg met de Live, en met sommige drivers het ook klote was.
Het ligt gewoon aan de Live, met de oude SB AWE64 VE ISA werkt het echt perfect, de Live slurpt gewoon al je CPU power op

Ja met een P2 333 zal het inderdaad wel goed zijn ja, dat mag ik hopen tenminste :)
Pagina: 1