[BC3] eterm en backspace cq delete

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
In een normale xterm die ik gebruik kan ik bij een typefout gewoon backspace en delete gebruiken.

Echter bij eterm gaat tie dan z''n bash history langs ofzo (zeg maar pijltje omhoog)

is dit standaard ??? en hoe zet ik dit irritante gedrag uit.

3kwp pvoutput

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Dit is (voor mij) zeker niet normaal ik kan gewoon del''len en Backspace''en in xterm

Gek

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• morpheus
tja, snap er zelf ook niets van

in xterm werkt alles goed
maar in eterm niet

en natuurlijk wil ik het liefst eterm gebruiken, ziet er veel strakker uit :)

ik gebruik het op mijn laptop, en de toetsenbord instelling is dutch. Onder windows is dit niet zo lastig, maar deze keyboard layout is niet standaard geinstalleerd. Hoe kan ik dit installeren??? wellicht dat dit het probleem is aangezien ik nu US keyboard heb geselecteerd

3kwp pvoutput

• morpheus
niemand verder die me hier wat tips kan geven???

Ik probeer al uit te zoeken hoe ik mijn keyboardinstelling kan veranderen naar NL, want met XF86Setup staat dat er niet tussen. En ik heb wel die keyboardlayout nodig. Ik hoop dat dat het probleem kan oplossen.

Iemand die hulp kan bieden??

3kwp pvoutput

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor de plek van je keyboardlayout moet je effe kijken op www.xfree.org , maar ik dacht dat NL wel een geschikte waarde is :)

• morpheus
ik had al handmatig in de xf86config file nl neergezet, ging echter mis. Toen wist tie bij geen enkele terminal meer wat nu mijn backspace voorstelde.

lijkt er dus op dat het niet standaard geinstalleerd is. Ik ga in ieder geval even kijken naar wat je voor link gaf

Als iemand weet hoe ik dit makkelijk doormiddel van apt-get kan installeren, graag natuurlijk :)

3kwp pvoutput

• morpheus
Ok, ik weet nu zeker dat het niet aan mijn keyboardlayout ligt.

Was met instellingen zoals transparency en shade bezig om achtergrond doorheen te laten zien. Dit onder root gedaan en toen gesaved (anders blijft het niet bewaard)

waarschijnlijk doet tie dan ook nog wat anders, want sinds ik dit heb gedaan is ook mijn fresh install met eterm weer net zover als ervoor :(

Iemand die goed met Eterm overweg kan en weet hoe ik dat belachelijke gedrag eruit kan krijgen?

update: via removen en opnieuw eterm installeren kreeg ik het weer ongedaan. Nog maar kleine test, en inderdaad, op het moment dat ik de settings save zorgt tie ervoor dat de backspace en delete niet werken zoals ze moeten. Hmmm, nu kan ik niet standaard van de transparency en shade functies gebruik maken

3kwp pvoutput

Pagina: 1