[BC3] Corel Linux netwerk

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Ik heb al een tijdje een Cyrix 166+ (133Mhz) staan, ik dacht: ''laat ik daar eens Corel Linux op zetten''. Dit heb ik inmiddels gedaan, ook heb ik er een netwerkkaartje in gezet. Eerst een ISA NE2000plus kaartje, maar die wou niet installeren dus heb ik er een TP-Link PCI 100/10 Mb kaatje in gezet. Bij dit kaartje zaten ook drivers voor linux dus je zou zeggen dat dat moet werken.
Maar niets is minder waar, het bestandje rtl8391.c wil niet moduleren met het commando: insmod rtl8391.c. Linux geeft dan aan dat het niet een ELF module (of driver) is. Wat wil Linux hier mee aangeven?
Ik wil namelijk op deze PC ook internetten, ik gebruik op mijn ''nieuwe'' pc win2000, in deze pc zit ook een modem (56k6). Deze pc wil ik als gateway gebruiken omdat er in mijn linux systeem geen modem zit. KAN DIT?

Alvast bedankt.....

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat laatste kan ja
Wat die module betreft: je probeert nu de source van een module te inserten die nog gecompiled moet worden en dat kan niet. Eerst maar compileren dan. Overigens moet zo''n NE2000 isa kaart ook werken hoor, zij het met wat gepruts.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• DJH
Op zaterdag 14 april 2001 17:46 schreef Jotti het volgende:
Dat laatste kan ja
Wat die module betreft: je probeert nu de source van een module te inserten die nog gecompiled moet worden en dat kan niet. Eerst maar compileren dan. Overigens moet zo''n NE2000 isa kaart ook werken hoor, zij het met wat gepruts.
Ik ben nogal een newbie wat linux betreft, dus hoe moet ik die driver (c source) compileren? En zo''n NE2000 isa kaart, hoe moet ik die dan installeren? Ik heb geen drivers (misschien ergens op internet?).

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je een pci kaart kunt regelen (kost max fl40,-) zou ik dat zeker doen.
Die wordt vrijwel door alle linux distro''s automatish goed herkent en ingesteld. Scheelt een hoop pijn en moeite :(

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

gcc -c -o rtl8391.o rtl8391.c

• DJH
Op zaterdag 14 april 2001 18:59 schreef RickJansen het volgende:
gcc -c -o rtl8391.o rtl8391.c
bash: gcc: command not found :(

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Moet je even een rpmmetje ofzo (''k weet niet wat Corel voor package-manager heeft) van de developer-utils installeren.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 19:44 schreef RickJansen het volgende:
Moet je even een rpmmetje ofzo (''k weet niet wat Corel voor package-manager heeft) van de developer-utils installeren.
Corel is op Debian gebasseed dus moet je op de prompt dselect intypen en dan via de optie select door de pakketen heen bladeren. Dan kan je met apt-get install <pakketnaam> op de commando regel de boel installeren. Ik zou niet aanraden om rpm files te nemen. of je moet ze met alien converteren.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die TP-link kaartjes zit een realtek chipset op, oftewel je kunt gewoon de NE2000 drivers gebruiken:

insmod ne2kpci

ofzo :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1