[BC3] Linux installen op mijn oudje

Pagina: 1
Acties:

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
boodschappenmandje :?

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
ik "probeer" linux te installeren op mijn oude 486....

Nu krijg ik bij het opstarten al de vraag over een Driver-disk? deze heb ik niet en ik weet niet wat het is. (dus cancel ik hem) Dan voeg ik mijn netwerkkaart toe in het boodschappenmandje en detect de comp hem. daarna gaat de comp de instal afsluiten met errorcode 7

2.... ik heb meerdere opties voor het starten van de installatie:
1. opstarten met diskette (gemaakt met RAWRITE Boot.img)
2. Windows 98 boot disk met cdrom ondersteuning daarna naar dosutils directory en dan autoboot.

bij bijde heb ik dezelfde foutcodes. dan word de installatie afgebroken met foutcode 7

Wat houd dit in?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Welke distributie gebruik je? En geeft hij nog meer info behalve ''error code 7'' ?

Wat betreft die driver disk; dat klopt, daar vragen veel distro''s om, voor het geval dat je bv. een SCSI controller hebt ofzo. Kun je inderdaad gewoon cancelen of no op antwoorden.

Wat je zou kunnen doen is even die HD uit die 486 halen en in een andere computer zetten, dan ''t zooitje installeren, nieuwe kernel downloaden (wil je toch ;), compileren voor 486 en dan HD terug in oude systeem. Voordeel: Je installatie gaat een stuk sneller..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smaij
Ik gebruik RED HAT 6.1 Misschien wel oud. Maar ik moet toch eerst alles leren, dus nieuw genoeg denk ik. Ik zou hem opzich ook met de oude cdrom speler kunnen uittesten, want nu zit er een 50X in.

• BC3 Victim
www.clarkconnect.org
Probeer deze eens, ongelooflijk makkelijk. Alleen dat ik nu in problemen zit met 3de NIC door tekort aan linux kennis :-(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik ben ook een linux newbie... maar je moet linux-mandrake eens proberen, werkt prettiger (vind ik :+)

oja, ga geen Redhat 7 installen, want die schijnt helemaal brak te zijn...

met die probs kan ik je helaas niet helpen, zoals als ik al zei ben ik een newbie... wat een rot woord ;)

• smaij
uhmmm zal even kijken, maar ga geen 80 mb downloaden. Is er niet een andere manier, bv alleen een update. Ook is het zo dat ik geen iso kan branden, want dan moet direct cd weer weg. of niet?

als ik door de multitask schermpjes switch dan krijg ik ook dit te zien,

<6> raid 0 personality registered
<6> raid 1 personality registered
<6> raid 5 personality registered
<4> hdb: disabled DSC seek overlap

• smaij
of iemand zou dat voor mij willen downloaden en branden. schrijf ik de kosten wel over op zijn rekening. Ik dacht iets van 15 gulden ofzoo..... Of iemand verstuurd me nieuwste versie van een 1 of andere linux distributie. Mail maar naar smail_me2001@yahoo.com

• BC3 Victim
Loop even langs de locale bladenboer. Er zijn zat linux-tijdschriften waar een CD-rom met een distributie bijzit. Kosten? Meestal zo rond de Fl. 15, en dan heb je nog een blad ook :)

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 20:08 schreef smaij het volgende:
of iemand zou dat voor mij willen downloaden en branden. schrijf ik de kosten wel over op zijn rekening. Ik dacht iets van 15 gulden ofzoo..... Of iemand verstuurd me nieuwste versie van een 1 of andere linux distributie. Mail maar naar smail_me2001@yahoo.com
FAQ lezen !! Daar staan links !!

----
errorcode 7 wordt misschien wel uitgelegd op http://www.redhat.com ??

• smaij
hierboven had ik de text staan die op mijn scherm kwam zodra hij dus bezig is met afsluiten en dan ga ik dus met mijn alt -f4 of f5 ofzo... naar dit schermpje toe, en verschijnt dit achter elkaar op het scherm. Weet iemand hier raad mee...
Pagina: 1