Toon posts:

[BC3] Samba + poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke poorten gebruikt Samba?
Ik heb namelijk alles dicht gegooit en Samba moet weer werken...

Ik heb poort 139 wel open gedaan maar dan werkt ie nog niet! :(

Iemand?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
137, 138 en 139

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm vaag maar hij pakt hem niet

Dit zijn mijn rules voor Samba:

iptables -A INPUT -p tcp -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 --dport 137 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p udp -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 --dport 137 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p tcp -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 --dport 138 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p udp -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 --dport 138 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p tcp -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 --dport 139 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p udp -s 10.0.0.0/24 -d 10.0.0.1 --dport 139 -j ACCEPT

Wat doe ik fout? :?

• BC3 Victim
Die regels is niets mis mee, alhoewel het wel korter kan:

iptables -A INPUT -p udp --dport 137:139 -j ACCEPT

iptables -A INPUT -p tcp --dport 137:139 -j ACCEPT

(moet je zelf die -d en -s er nog even tussen zetten :)

Heb je diezelfde rules ook voor de output table?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
oh ja en nog wat, in je hosts.allow moet je nog evne opnemen dat alle locale IP''s samba mogen gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Heb je diezelfde rules ook voor de output table?
Alles mag er uit... staat standaard op ACCEPT

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 13:50 schreef hezik het volgende:
oh ja en nog wat, in je hosts.allow moet je nog evne opnemen dat alle locale IP''s samba mogen gebruiken..
Waar is dat voor nodig? En waar staat die hosts.allow?
Als ik namelijk alles open zet kan het lokale netwerk gewoon Samba gebruiken.

• BC3 Victim
Zou ik niet doen.. maar goed, dan is die hosts.allow of eventueel je samba config de enige die ik kan bedenken.

Als je op je linux bak doet:

SMBCLIENT -L 10.0.0.1

wat zegt ie dan?

• BC3 Victim
oh, open werkt alles.. hmm.. is die 10.0.0.0/24 niet fout? Probeer die -s en die -d er eens uit te laten (puur voor de test).

Of kijk met TCPDUMP eens naar je traffic, bv.

TCPDUMP -i ETH1

hosts.allow vind je in /etc (evenals hosts.deny) en die bestanden worden gebruikt om aan te geven welke systemen gebruik mogen maken van de services welke op je linux bak draaien..

• BC3 Victim
overigens, ik neem aan dat je 2 netwerkkaarten hebt 1 voor intern en 1 voor extern, waarom laat je niet gewoon al het interne verkeer door? Je kunt ook in je SMBClient opgeven aan welk IP hij moet binden, is net zo eenvoudig..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 13:54 schreef hezik het volgende:
Zou ik niet doen.. maar goed, dan is die hosts.allow of eventueel je samba config de enige die ik kan bedenken.

Als je op je linux bak doet:

SMBCLIENT -L 10.0.0.1

wat zegt ie dan?
added interface bla bla
added interface blabla

timeout connection 10.0.0.1:139
Connection to 10.0.0.1 failed
----------------------------------

smbd wordt pad gestart waneer er een aanvraag komt... zou het daardoor komen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is vaag..... met de WIN2k server kan ik wel connecten maar met de Win98 bak ineens niet meer! :?

• BC3 Victim
is die win98 bak toevallig win98 first edition? Dan kan het aan ''encrypted passwords'' liggen, kijk anders eens bij de samba afdeling van the linux documentation project:

http://ldp.nllgg.nl/

Pagina: 1