8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Verwijderd
als je er een "&" achter zet kan je het telnet venster weer dicht gooien
ik bedoel meer dat er een mpg123 server draait en dat je via telnet kunt zeggen welk nummer ie moet spelen enzo.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
Als jij je telnet dan afsluit dan worden je background processen volgens mij ook afgesloten. Je kan bijvoorbeeld wel screen gebruiken om je process op de achtergrond door te laten draaien als je uitlogt.Op vrijdag 13 april 2001 16:28 schreef Gila het volgende:
mpg123 <filenaam.mp3>
als je er een "&" achter zet kan je het telnet venster weer dicht gooien
telnet mag van mij gerust aanblijven, als mpg123 de muziek maar op de server afspeelt
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
Doetie zowieso alOp vrijdag 13 april 2001 20:32 schreef Super_ik het volgende:
boeie
telnet mag van mij gerust aanblijven, als mpg123 de muziek maar op de server afspeelt
Verwijderd
Dat wilde ik dus ook zeggen hierboven, maar dat is dus niet zo. Blijkbaar worden processen dan gekilld met een bepaalde signal, en mpg123 negeert die. Hij blijft gewoon doorspelen.Op vrijdag 13 april 2001 18:52 schreef balou het volgende:
[..]
Als jij je telnet dan afsluit dan worden je background processen volgens mij ook afgesloten. Je kan bijvoorbeeld wel screen gebruiken om je process op de achtergrond door te laten draaien als je uitlogt.
er word iirc een sighup (terminal hangup) gestuurt. mpg123 kan deze idd negeren.Op zaterdag 14 april 2001 10:15 schreef Operations het volgende:
Dat wilde ik dus ook zeggen hierboven, maar dat is dus niet zo. Blijkbaar worden processen dan gekilld met een bepaalde signal, en mpg123 negeert die. Hij blijft gewoon doorspelen.
als een programma deze niet negeert kan je ''t evt afvangen met het progje nohup
nohup mpg123 <mp3tje.mp3>
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
ja wat lukt wel en wat lukt niet dan?Op zaterdag 14 april 2001 20:49 schreef Super_ik het volgende:
maar hoe moet ik da nou voor elkaar fixen
krijg je foutmeldingen? Of anders geformuleerd: wat heb je inmiddels geprobeerd?