Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
ik heb zo''n logitech optical wheelmouse en ik mis mn scrollwieltje wel erg onder linux.. het schijnt dat ie wel aan de praat is te krijgen maar hoe? Ik had wel een drivertje gevonden maar die werkt niet echt.. en ik weet ook niet of die wel geschikt is voor mijn muis. Weet iemand ook welke ik moet hebben voor mijn muis?
grtz
grtz
Verwijderd
Dat heeft niet zozeer met KDE te maken, maar meer met XFree86. Daarin moet je instellen dat je een scrollmuis hebt.
Je moest in de confiratiefile twee regels invoeren bij de muis sectie. In de eerste regel geef je aan dat de muis 5 "knoppen" heeft. In de tweede regel (iets van "ZAxismapping 4 5" als ik me niet vergis) geef je aan dat knop 4 en 5 de z-as (het scroll-gedeelte) besturen.
Ik weet uit mijn hoofd helaas geen link voor je. Iemand?
Je moest in de confiratiefile twee regels invoeren bij de muis sectie. In de eerste regel geef je aan dat de muis 5 "knoppen" heeft. In de tweede regel (iets van "ZAxismapping 4 5" als ik me niet vergis) geef je aan dat knop 4 en 5 de z-as (het scroll-gedeelte) besturen.
Ik weet uit mijn hoofd helaas geen link voor je. Iemand?
Ik heb het een keer geprobeerd voor elkaar te krijgen. Koste me net iets teveel moeite om door te zetten.... Het werkte opzich wel, maar weer niet in netscape oid etc...
Voor meer info moet je gewoon effe de manual/documentation (of faq?) van xfree.org doorkijken
Voor meer info moet je gewoon effe de manual/documentation (of faq?) van xfree.org doorkijken
Nee netscape werkt niet. Je kan op freshmeat.net wel zoeken op imwheel. In de docs staat het één en ander uitgelegd.
Expanding the inexpandable
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "MouseManPlusPS/2"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Buttons" "5"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection |
Dat moet in je /etc/X11/XF86blabla staan. Uitloggen en weer inloggen en het staat goed.
In Netscape heb je dat extra bestandje nodig wat je kunt downloaden vanaf die koala/colas site die jotti al aangeeft.
ik heb dat ingevoegd in /etc/XF86Config (die locatie die jij noemt bestaat bij mij nietOp vrijdag 13 april 2001 10:50 schreef Valium het volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "MouseManPlusPS/2" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Buttons" "5" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection
Dat moet in je /etc/X11/XF86blabla staan. Uitloggen en weer inloggen en het staat goed.
In Netscape heb je dat extra bestandje nodig wat je kunt downloaden vanaf die koala/colas site die jotti al aangeeft.
maar mn scrollwiel doet het nog steeds niet.. ik krijg geen errors ofzo, hij werkt gewoon niet. Niet in Opera en ook niet in dat KDE filebrowsertje..
wat doe ik fout?
het bestand staat in /etc/X11/
Je moet het inderdaad daar aanpassen zoals hier al gezegd is.
Bij Mandrake kan je gewoon scrollmouse aanklikken in mousedrake (in drakconf), dan de x server opnieuw starten en het werkt.
Dan regelt ie de aanpassingen zelf.
Je moet het inderdaad daar aanpassen zoals hier al gezegd is.
Bij Mandrake kan je gewoon scrollmouse aanklikken in mousedrake (in drakconf), dan de x server opnieuw starten en het werkt.
Dan regelt ie de aanpassingen zelf.
Pagina: 1