Toon posts:

[BC3] OMS DVD error...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met OpenMediaSystem DVD Player een DVD wil afspelen, krijg ik de volgende error:
"Error opening device dvd:/dev/cdrom1 for scanning". Het lampje van mijn DVD speler gaat wel gewoon branden, dus hij kan de DVD speler wel vinden. Verder staat er de volgende error:
LOG error: nav_dvd.c:_dvd_open#194 Failed to initialise IFO

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Kun je verder de DVD wel normaal mounten en zo?

Op de site van OMS staat dat je kernel 2.4.X mot hebben... om DVD ondersteuning te hebben, of anders een gepatchte 2.2.x kernel.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan ook geen DVD mounten, dan krijg ik een input/output error.

Ik heb verder kernel 2.4.3 en ondersteuning om DVD''s te kunnen mounten heb ik meegecompileerd...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je libcss wel geinstalleerd? kijk anders ook ff op xine.cjb.net, deze player werkt bij mij echt perfect.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
libcss is geinstalleerd. Als ik ldconfig -v run dan krijg ik alleen geen (library)bestanden van libcss te zien. Hoort dit?

Zou je verder nog ff een link willen geven naa de site van die alternatieve dvd player?

bedankt

• BC3 Victim

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link. Ik zal dat programma maar ff uitproberen.

OMS werk nu trouwens ook.*D Mijn DVD speler hing aan mijn Promise Ultra100 controller. Bleek toch niet helemaal goed te werken. Ik heb hem nu als secondary slave aan mijn ATA/66 controler hangen en nu doet ''ie het wel, alleen erg schokkering, krakend geluid etc. Ik kan mijn DVD speler vreemd genoeg nog steed niet mounten :?

• BC3 Victim
hmm... ja ik zal proberen of ik mijn dvd speler wel kan mounten.
Heb je dma wel aanstaan? Als je dma aanzet kan je een stuk beter DVD''tjes afspelen.
btw, OMS werkte bij mij ook niet helemaal lekker, xine werkt bij mij echt veel beter, zowel softwarematig als met m''n dxr3. :)

Pagina: 1