[BC3] Bepaalde sites niet doorlaten dmv ipchains

Pagina: 1
Acties:

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu de volgende ipchain regel, dit houdt in dat alle sites met als ipnummer IPNUMMER niet doorgelaten worden, dit werkt leuk, maar nu wil ik dat bepaalde clients die site wel kunnen zien.
Dus 192.168.1.x range kan de site niet zien maar 192.168.1.2 bv wel.

ipchains -A input -s IPNUMMER -j DENY

hoe moet dan de regel eruit komen te zien ??

masm

Verwijderd

met destinations werken. -D als ik''t goed heb. Maaruh, dat zou je voor een range van ip''s kunnen doen of per ip (dan krijg je dus heel wat regels) (dan kan je''t beste gaan werken met groepen (kweenie of''t met ipchains ook kan, is TE lang geleden)).
Dus afhankelijk van de bestemming de pakketjes weigeren

• Tommel
  • Niet online
Zou je daar ook een voorbeeldje voor kunnen geven.....

masm

Verwijderd

/sbin/ipchains -A output -j ACCEPT -i $EXTIF -s $EXTIP -d hier.een.ip.plakken

Gewoon het -d gedeelte gebruiken
kijk eens in de howto''s

• Tommel
  • Niet online
thanx het werkt.... :)

masm

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmmm, aangezien je toch een antwoord heb en ik lekker eigenwijs ben, ga ik toch een reactie geven.

Ipchains kan inderdaad maar op ip level blocken. Dus als je een lijst hebt met "slechte" sites, moet je stuk voor stuk de ip nummers weten. Dit kan je natuurlijk in een script verwerken.

Maar ik denk dat het toch handiger is om een proxy neer te zetten en die de sites te laten filteren met bepaalde triggers.

dus alle domeinnamen met "sex" bijvoorbeeld.

ik denk dat dat een eenvoudigere methode is om je "block device" te laten werken. Je ipchains regelsetje blijft schoon en je kan ook nog makkelijk loggen met die proxy. (8>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1