[BC3] ProFTP ge''rpm''t wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Ik heb ProFTP ge''rpm''t (gebruik dus RedHat + GNOME)... maar ik zie hem tijdens het opstarten niet erbij staan...

ben een FLINK NEWBIE (Al heb ik Apache enzo al runnen :))

Groeten,
H@rm

zeroxcool.net - curity.eu

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kijk ff of er in je /etc/inetd.conf wel bij ftp Proftpd staat? of wil je hem stand-alone draaien ..

Configureer hem in ieder geval met de proftpd.conf file (Waar die ook mag zijn)

Dus doe ff locate proftd.conf

Verder als je xinetd hebt dan moet je het nog maar ff vragen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

RTFM

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
rpm -ihv "naam van rpm"
als het goed moet het dan werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 14:13 schreef Deleon het volgende:
RTFM
FF een search gedaan op je naam Deleon je reageerd nergens fatsoenlijk of helpt niet echt iemand dus ga iemand anders pesten. Ik kan bijna op iedere vraag antwoorden RTFM help hem of reageer gewoon niet. Als er iets in de FAQ staat zal ik hem daar ook naar verwijzen. Maar aangezien ik ff gesearched heb op je naam vind ik niet dat je moet reageren.

Verwijderd

Check ff of je hem opstart vanuit inetd mode of als standalone server. Draai je standalone server disable dan in je inetd ftp.
En check ff met linux conf of je hem automatisch opstart

Draai je hem met inetd verander dan je ftp naar proftpd

MVGR

Sebastiaan

Verwijderd

dan moet je wat beter lezen, waar ik kan help ik.
En verwijzen naar de handleiding is beter helpen dan kant en klare oplossing geven..

Ooit gehoord van het 3e-wereld probleem?

• zeroxcool
Bedankt, hij werkt..

kan trouwens hier iemand antwoord op geven?
Echter dat draaide wat anders uit... Na het insteken van het nieuwe netwerkkaartje vond de New Hardware Found wizard van Redhat 7.0 de nieuwe kaart. Er werd de mogelijkheid voorgesteld om de huidige netwerkinstellingen te migreren. Geen idee wat ze daarmee bedoelden heb ik maar Yes daarop geantwoord... Maar wat ik ook probeerde, de netwerkkaart duikte nergens op als eth2
waar kan ik die vinden?

edit:

tiep vaut

Verwijderd

De eerste netwerkkaart in linux heet eth0. De tweede heet dus eth1 en niet eth2. Zit je daarmee misschien in de war?

• zeroxcool
nee, hij wil m''n 3Com ISA netwerkkaart niet vinden/detecteren... daarom wilde ik weten waar je die wizard kon vinden :7

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 14:35 schreef Deleon het volgende:
dan moet je wat beter lezen, waar ik kan help ik.
En verwijzen naar de handleiding is beter helpen dan kant en klare oplossing geven..

Ooit gehoord van het 3e-wereld probleem?
Search op mij zie je ook dat ik hints geef en nooit meer dan kant en klare oplossingen maar ik stuur ze en geef zo nu en dan een link maar niet alleen.

"Ik denk mischien zo RTFM" enzovoort ff een link naar de search of naar een website maar ff wat comentariseren.

En idd geen kant en klare oplossingen weg geven maar sturen in de goede richting ja dat kan en hoe kan je ongeveer hier vinden.

GET MY POINT

MVGR

Sebastiaan

Verwijderd

Dus je krijgt wel "new hardware found" maar niet een nieuwe actieve netwerkkaart?
Als je "ifup eth1" probeert, en dan "ifconfig eth1", zie je''m dan wel?
Kijk anders ff in linuxconf, kan je ook heel makkelijk tweede eth-device actief maken met de juiste instellingen

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ntsys kan je ook kijken of die aanstaat?

het is maar een id... ben ook zo newbie met linux al het maar kan :)

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• zeroxcool
nee, is een quote uit een ander bericht op internet... ik weet nu waar ik die wizard kan vinden..

snapie?

Verwijderd

heb je nou nog een probleem of niet, want ik snap''r niks meer van :]

• zeroxcool
nou probleem, ik wil gewoon weten waar ik die Hardware Detect wizard van RedHat kan vinden...

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is dat niet die kudzu die je ook al had onder 6.1 & 6.2:? Dat was altijd een van die dingen die ik meteen uitzette!

Anders moet je ff onder setup kijken (als dat nog bestaat) of linuxconf

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• zeroxcool
Heb het niet kunnen vinden.. iemand anders ideeën hoe ik mijn 3Com ISA netwerkkaartje aan de gang kan krijgen:?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Download de 3com driver diskettes en pak daarvan de 2e diskette! Laad 3c???cfg.exe zet hem nu op non plug & play en bepaal je irq en io adres. (eventueel met een .bat bestand voor die plug & play rommel

Let op dit moet anders zijn dan de andere kaart(en) in je systeem. Als je hem nu laad doe je modprobe 3c? irq=? io=0x?

Waarbij je die ? dus ff moet aanpassen aan je eigen situatie

Pagina: 1