Toon posts:

[BC3] Free BSD moeilijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
net zo "moeilijk" (aangezien dat een relatieve term is) als linux.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Iedereen zegt tegen mij: ''niet beginnen aan Free BSD, is erg moeilijk you know.''
Maar nu wil ik weten is dit echt zo ?
Is Free BSD nu echt zo moeilijk als men zegt ? Ik zelf weet het niet meer.... maar zou het wel graag van 1 van jullie willen horen. bedankt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik denk dat sommige linux distributies vriendelijker zijn zoals caldera, redhat,mandrake,suse.

Als je linux al gewend bent dan is freebsd "moeilijk"

zoals waarom werkt su,updatedb niet?
Waar is de smb.conf. Waarom start iets niet op.

Als je er mee begint zie je dat freebsd stricter en gestructureerder in elkaar zit als linux. Met als gevolg dat je dingen wat relaxter doet in linux lees nonchalant.

Bij een freebsd install ben je ook verplicht een nieuwe kernel te bakken terwijl dat bij linux niet echt hoeft.

Waar is menuconfig :)..

In den beginne kan je echt niks zonder handbook....

Het is zeg maar iets erger als slackware maar je hebt meer overzicht en controle over het systeem omdat je alles zelf moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
uhhh
standaardkernel werkt perfect onder *BSD
Net als linux overigens. Ligt''r natuurlijk aan waarvoor je''t gebruikt :)
Misschien niet optimaal, maar perfect genoeg voor veel doeleinden

Verwijderd

FreeBSD en/of Linux

Licht eraan waarmee je bent begonnen.
Ik zelf ben gestart met FreeBSD en toen ik voor het eerst Redhat installde en ging configureren kon ik niet alles op dezelfde locatie vinden. Toch blijft het in verdekte termen de zelfde plekken zoals in FreeBSD
/usr/local/etc/rc.d en in RedHAT /etc/rc.d/init.d en dan de runlevels. Is gewoon ff zoeken in de manuals en je komt er wel achter.

Het 1 is niet moeilijk als de ander.

Zoals gezegd werd is het relatief

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

Kettrick

Rantmeister!

Linux begint met al die rommel om de distro''s heen erg moeilijk te worden.

imho : FreeBSD = lekker strak, dus sneller te leren!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Recht fietsen als je te veel gedronken hebt is moeilijk..

Verwijderd

Persoonlijk vind ik FreeBSD een stuk overzichtelijker en gestandaardiseerd als Linux, and thus more easy

Bij *Linux moet je je de pletter zoeken waar distro * de config files nu weer heeft neergegooid, bij *BSD staan ze gewoon waar ze moeten staan (de plek waar de installer/jij ze hebt neergezet)

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
kweet niet hoor, maar als ik iets niet kan vinden dan locate ik het altijd ff...knoem dat nu niet 'je te pletter zoeken' :?

Verwijderd

Dan heb je dit draadje toch een beetje verkeerd gelocate ;)

Topic is ruim 8 maanden oud :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.