[BC3] Progeny Debian

Pagina: 1
Acties:

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Hey, al mensen die ervaring met deze linux versie hebben ?

het is een aangepaste debian die wat makkelijker moet zijn :)

Bijvoorbeeld met grafische install enz.
ik ben em nu aan het downloaden, hopen dat deze goed werkt .

Verwijderd

Ik heb er nog nooit van gehoord. Waar kun je deze distributie downloaden, want ik ben er ook wel geinteresseerd in.

• kieskes
wat dacht je van www.progeny.com ;)

Verwijderd

Progeny bevalt mij prima. Ik heb nog weinig verschillen kunnen ontdekken tussen Debian - Helix / Ximian Gnome, maar voor de rest. :)

Het grafisch configgen is iets geavanceerder dan normaal, maar voor mij blijven de tekstfiles toch makkelijker te vinden.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 12:55 schreef kieskes het volgende:
wat dacht je van www.progeny.com ;)
Duh, Ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker :Z

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik gebruik zelf gewoon debian. Progeny is een nieuw bedrijf opgericht door een aantal belangrijke debian ontwikkelaars. Al hun versies van progency zullen gewoon gebasseerd zijn op debian, maar het zal aanpassingen hebben. Zo is er nu een betere (grafische) installatie, is er betere hardware detectie en zitten er allerlei configtools (gnome dselect, aptget) bij. Het is hiermee een goede debian distributie. Al hun programma''s komen later ook gewoon in gewoon debian terug.
Als je gewoon debian te moeilijk vindt is dit een aanrader.

Verwijderd

Zouden deze gasten dan niet achter lopen op debian? Ik bedoel stel er is een nieuwe debian versie dan zullen hun toch ook weer met een nieuwe versie moeten komen? toch?

>:)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Idd, het lijkt mij verschrikkelijk veel werk om al je mooie grafische interfaces up-to-date te houden met de recente ontwikkelingen in de applicaties....

Expanding the inexpandable

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik dacht dat progeny voorliep op de ''stable releases'' van debian. Progeny is namelijk gebaseerd op debian''s unstable tree en die is eh... ''unstable'' :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Progeny debian 1.0 is debian potato met o.a. xfree86 4.02 en nog een aantal nieuwe dingen.

• kieskes
klopt inderdaad.. het draait hier inmiddels, en het draait wel lekker :)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
ik zit zo even op die site te kijken, maar ik krijg nog niet echt een indruk van wat het nu precies is.

Ik heb de indruk dat het gewoon debian is, en wellicht wat grafische instelprogs installeerd.

Ook het upgraden van debian naar progency debian blijkt niets voor te stellen.

Iemand die me wil uitleggen wat het precies is??

3kwp pvoutput

Pagina: 1