Ik ben bezig met een website, nu wil op deze website een functie maken om gebruikers te kunnen aanmaken onder apache? Ik maak mijn home page onder Frontpage 2000 wat moet ik voor commando aan de knop toevoegen zodat deze dit uitvoert met de gegevens die in 2 invulveldjes staan daarin staat dan de naam en het password?
als je php support op je server hebt kun je met het commando: system werken. Voor andere talen zou ik geen idee hebben.
Verwijderd
Bwhahahaha, sorry, ff lachenIk maak mijn home page onder Frontpage 2000
Een methode die vaak gebruikt wordt is alle users in een database te zetten en deze database door een php/perl script te laten omzetten naar een passwd en shadow file. Daarna met een crontabje om een bepaalde tijd deze files over de /etc/passwd en /etc/shadow file heenzetten. Dan zijn de users aangemaakt.
Je moet goed het formaat van de passwd en shadow files bestuderen en deze op dezelfde manier laten maken door php/perl.
Als database zou je bijvoorbeeld MySQL kunnen gebruiken.
Succes!
edit:
Hm...ik bedenk net dat er ook nog zo''n programmaatje is als useradd...daarmee is al dat ''handwerk'' van /etc/passwd en /etc/shadow niet nodig!!!
system("useradd blabla");
Hm...ik bedenk net dat er ook nog zo''n programmaatje is als useradd...daarmee is al dat ''handwerk'' van /etc/passwd en /etc/shadow niet nodig!!!
system("useradd blabla");
Hoe krijg ik onder redhat 7 MySQL aan de gang en ik gebruik apache 1.3.9 daarbij kan in PHP niet vinden hoe moet ik deze installeren?
Verwijderd
rpm --install mysql-blablablabla.rpm
Waarom gebruik je zo''n oude apache? ik neem aan dat er wel een nieuwere bij RH7 zit?
Kijk op www.php.net voor meer info over PHP
Waarom gebruik je zo''n oude apache? ik neem aan dat er wel een nieuwere bij RH7 zit?
Kijk op www.php.net voor meer info over PHP
`rm -rf /`
in per doet het ook..
maw: `useradd` voert ook commando''s uit..
in per doet het ook..
maw: `useradd` voert ook commando''s uit..
[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found
Verwijderd
Je kunt een shell script schrijven die de output van een form verwerkt.Op donderdag 12 april 2001 09:14 schreef romke19 het volgende:
Ik ben bezig met een website, nu wil op deze website een functie maken om gebruikers te kunnen aanmaken onder apache? Ik maak mijn home page onder Frontpage 2000 wat moet ik voor commando aan de knop toevoegen zodat deze dit uitvoert met de gegevens die in 2 invulveldjes staan daarin staat dan de naam en het password?
Inhoud shell script is dan zoiets als: (Ik weet niet precies wat je wil, maar globaal zou het er zo uit moeten zien)
#!/bin/sh
# Sla output van form op in $invoer
read invoer
# Laat apache weten wat ie terug moet sturen
echo Content-type: text/html
echo
#Filter gegeven uit invoer
echo "$invoer" | awk ''BEGIN{ FS="\?" }{ print $1, " ", $2; }'' | sed -e ''s/user=//'' -e ''s/password=//'' | read user password
smbpasswd -u "$user" -p "$password"
if ${?} == 0; then
echo "users toegevoegd"
else
echo "Er is een fout opgetreden"
fi
Pagina: 1