[BC3] Linux als wireless accespoint?

Pagina: 1
Acties:

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Van verschillende artikelen op internet heb ik begrepen dat je een accesspoint nodig heb om een wireless netwerk te verbinden met een bestaand UTP netwerk. Compaq en nog een aantal bedrijven bieden hardwarematig en softwarematige accesspoints aan, nu is mijn vraag. Kan ik mijn Red Hat Linux 7 (kernel 2.4.1) ook inrichten als accesspoint?

Is het uberhaupt wel mogelijk om gebruik te maken van een Wireless netwerkkaart in Linux?, zo ja heeft iemand aanraders of misschien juist afraders... :?

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Dit is te doen op het web vind je al een aantal testen.

ff ter info. Voordat je begint aan een draadloos netwerk lees eerst ff de artikels waar in vermeld staat dat het zeer onveilig is. Wat door de lucht gaat is afte vangen vergelijk het maar met sniffen.

Het is net als iedere andere netwerk kaart is het de module configureren en implementeren. Kernel bakken en klaar is kees je kan het vergelijken met ieder stukje hardware.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op woensdag 11 april 2001 22:53 schreef Sebatech het volgende:
[..]

ff ter info. Voordat je begint aan een draadloos netwerk lees eerst ff de artikels waar in vermeld staat dat het zeer onveilig is. Wat door de lucht gaat is afte vangen vergelijk het maar met sniffen.

[..]
Daarvoor hebben ze encryptie uitgevonden.

Verwijderd

Daarvoor hebben ze encryptie uitgevonden.
een klein stukje tekst voor je.

Dat is inmiddels weer achterhaalt.

Bij blijven met de techniek hedendaags is niet makkelijk.

• Mior
Op woensdag 11 april 2001 23:04 schreef Sebatech het volgende:

[..]

een klein stukje tekst voor je.

Dat is inmiddels weer achterhaalt.

Bij blijven met de techniek hedendaags is niet makkelijk.
:?

Encryptie achterhaald? MD5, Kerbos, Blowfish om er maar een paar te noemen worden hedendaags nog steeds met succes gebruikt (ssh/ssl, en ook wireless netwerken, etc)

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 23:07 schreef Phantom_ het volgende:

[..]
Encryptie achterhaald? MD5, Kerbos, Blowfish om er maar een paar te noemen worden hedendaags nog steeds met succes gebruikt (ssh/ssl, en ook wireless netwerken, etc)
idd maar net zoals met blowfish md5 moeten de technieken verder ontwikkeld worden.

Encryptie is zeker niet achterhaalt maar de encryptie die toegepast werd om de wireless access points te beveiligen was binnen no time achterhaalt.

Het enigste wat ik aan wou geven en aangeef is dat het door de lucht gaat en dat het heel makkelijk aftevangen is.(makkelijker dan kabel verbinding je hoeft niet fysiek aangesloten te zijn op het netwerk/connectie) Gaat het hier om belangrijke zaken dan adviseer ik hem het niet toe te passen. Er komt altijd een dag (rc5);) dat een bepaalde encryptie/sleutel achterhaalt is. ;)

• Mior
Achterhaald of niet. Om een RC5 key te vinden doe je enkele jaren. En dat is nog ''maar'' 64 Bit

edit:
foute text weggehaald

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 23:19 schreef Phantom_ het volgende:
Achterhaald of niet. Om een RC5 key te vinden doe je enkele jaren. En dat is nog ''maar'' 64 Bit
But you get my point. *D

En nu doe je er jaren over ........ wat denk je over een paar jaar?? (als het netwerk dan niet vervangen wordt!)

• Mior
Uiteraard, pc''s worden sneller en dus wordt zo''n key ook sneller gevonden.

Maar mijn netwerk thuis houd het geen 5 jaar uit, dat weet ik nu al. Omdat het een beetje gelijk opgaat met de technologieen. (lees: ook de netwerk apparatuur wordt beter/etc)

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 23:40 schreef Phantom_ het volgende:
Uiteraard, pc''s worden sneller en dus wordt zo''n key ook sneller gevonden.

Maar mijn netwerk thuis houd het geen 5 jaar uit, dat weet ik nu al. Omdat het een beetje gelijk opgaat met de technologieen. (lees: ook de netwerk apparatuur wordt beter/etc)
uiteraard maar dan praat je alleen over snelheid je heb ook nog de overige techniek(en).

Er zijn gewoon een hele hoop factoren die mee spelen en ik probeer er met zoveel mogelijk rekening te houden.
Pagina: 1