De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Nu moet mysql opstarten als je de pc opstart.
om hem meteen op te starten :
/etc/init.d/mysql start
greetz,
Nossie
hij bevind zich in de dir /usr/local/bin/mysql
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
usernam password enzo
Verwijderd
je moet eerst een ''root password'' maken met mysqladmin geloof ik en je moet de master tables aanmaken. maar dat staat allemaal in de documentatie die erbij zit, of op de mysql website.
Verwijderd
Volgens mij kun je m gewoon starten alles staat ingesteld en je hebt dan geen root password.Op woensdag 11 april 2001 21:48 schreef LINUX het volgende:
ik zal eens even kijken thnx
Maar als je dan phpmyadmin gebruikt kun je dat instellen teminste als dat ook weer goed geconfigged is maar standaard staat deze zoals een standaard redhat 7 sql server (mysql)
veel plezier trouwens maar misschien wat documentatie lezen want als newbie kom je er niet zo uit dan heb je echt goede documentatie nodig
php in 24 dagen/uur is zeer goed ligt voor 90 piek in de winkel
Verwijderd
schrijf een startup script waar je aan kan geven start stop restart en eventuele andere opties. noem het mysql of mysqld
1. Zet een start script in je /etc/init.d
2. Twee mogelijkheden draai handmatig chkconfig mysql of doe dit met linuxconfwaarin je aangeeft of hij automatisch moet starten.
MVGR
Sebastiaan