[BC3] ipmasqadm vraagje

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil de proxy voor mijn koetjes op een pjoeter achter mijn server draaien. Nu heb ik hiervoor de volgende regel aan mijn firewa
ll.rc toegevoegd maar hij blijft weigeren om op 192.168.1.1 te connecten...Waarom ?

/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 192.168.1.1 2064 -R 192.168.1.2 2064

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
hmmz ...

volgens mij forward je met deze regel 2 interne netwerkadressen naar elkaar , en niet extern ip naar locaal ip ...

en je moet natuurlijk niet alleen forwarden , maar ook met ipchains toegang geven ...

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik denk het ook, neem ipv 192.168.1.1 es je externe IP

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kheb t geprobeerd met mn internet ip maar dan doet ie t ook niet....maar klopt t dat ik vanaf mijn lokale netwerk dan niet kan flushen ?? Alleen koetjes die van buitenaf komen ?? khad nl. s zoiets gelezen volgens mij...
wat voor ipchains regel zou ik anders moeten toevoegen ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen