Toon posts:

[BC3] mandrake 8.0 schopt kont!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beta 3 is uit ( www.linux-mandrake.com ), en hij ziet er zeer gelikt uit! Hoop dat de final spoedig uitkomt! >:)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
ik wacht ook al enige tijd op de final :)

de cdr''s groeien me niet op de rug, dus daarom brand ik die béta''s niet.

Verwijderd

Als het net zo goed is als zijn voorganger, dan duurt het niet lang meer voor Billie Boy totdat de wereld eindelijk gaat inzien dat er meer is dan alleen maar windows:(

Verwijderd

Ik persoonlijk ben er niet kapot van, maar ik ben blij dat het er is. want het heeft als enige echt alles goed voor elkaar :) zodat een ieder kan proeven aan linux mocht hij/zij dat willen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Misschien ga ik die 8.0 final maar een keer compleet kopen (zwikkie cd''s en boeken), om die gasten te steunen. Iets van F160,- geloof ik. Altijd nog stukken goedkoper dan die ms-software.

Mandrake 8.0(3) herkende bij mij ALLES automatisch, en installeerde alles goed (SBlive, ATI-radeon, netwerkkaart etc.), zelfs chello internet: je klikt automatisch aan, en je je zit op internet......:Y)

Verwijderd

weet iemand ook of deze versie samen werkt met ATA100 controllers ?, ik heb een highpoint ata100 controller onboard (abit moederbord) en werk nu met redhat, en die ondersteund het nie..

ondersteund deze het wel standaard ?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

''k Ben er niet zeker van (je kan eens zoeken op de site van mandrake) maar waarschijnlijk wel. Zij waren ook zowat de eersten die de hpt366 ondersteunden standaard (redhat nog steeds niet :() op gentus na, maar die is dan ook van Abit.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 11 april 2001 11:11 schreef aarninkron het volgende:
weet iemand ook of deze versie samen werkt met ATA100 controllers ?, ik heb een highpoint ata100 controller onboard (abit moederbord) en werk nu met redhat, en die ondersteund het nie..

ondersteund deze het wel standaard ?
De 2.4.x kernels hebben standaard ondersteuning voor gewone ata100 controllers (promise en highpoint en een paar anderen)
Maar ze hebben (nog) geen standaard raid ondersteuning.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 11:03 schreef jaro het volgende:
Misschien ga ik die 8.0 final maar een keer compleet kopen (zwikkie cd''s en boeken), om die gasten te steunen. Iets van F160,- geloof ik. Altijd nog stukken goedkoper dan die ms-software.
:)

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
3d ondersteuning voor nvidia kaarten heeft ie niet toch? Komt toch door iets met de licentie rechten die je moet hebben van nvidia ofzo :?

Ik wacht ook met smart op mandrake 8 final... iemand enig idee hoe lang dat nog gaat duren?

Hier staat hoe je die nvidia drivers moet installeren:
http://www.linuxnewbie.org/nhf/intel/distros/mandrake/mdk_nvidia.html

Maaruh xfree86 zit toch al standaard bij mandrake? Hoef je toch niet het eerste gedeelte van die howto te doen?

En deze zin:
Now to compile the kernel driver: make SYSINCLUDE=/usr/src/linux/include

(in die howto staat er een enter na ''make''.. beetje verwarrend dus)

Ik neem aan dat je dat moet intikken ''make SYSINCLUDE=/usr/src/linux/include''
En niet ''make'' en dan ''SYSINCLUDE=/usr/src/linux/inlcude'' ?

• Morgoth
hmmz, mandrake 8 release candidate is uit!

Zie http://www.linuxnewbie.org/

En download hem op:

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake-iso/

Of zie http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3 helemaal onderaan voor meer mirrors.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

heeft iemand al een idee wanneer deze officieel wordt?
Deze maand nog hopelijk

?

Verwijderd

Gekke vraag misschien maar wil iemand voor mij een screenshot maken van het hardware overzicht onder de config meuk. In beta1 stond er bij mij voor elk item een heel raar plaatje, ik vroeg me af of dat al is gefixed. :)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op woensdag 11 april 2001 13:36 schreef morgoth het volgende:
3d ondersteuning voor nvidia kaarten heeft ie niet toch? Komt toch door iets met de licentie rechten die je moet hebben van nvidia ofzo :?
Onzin

(Hoewel er gek genoeg toch een grijntje waarheid inzit; Voor 4.0 kon nvidia geen drivers maken omdat ze ''3rd Party'' delen in hun drivers hadden/hebben zitten. Nu 4.0 er is kunnen ze wel drivers maken want ze hoeven niet perse Open Source te zijn.)
Ik neem aan dat je dat moet intikken ''make SYSINCLUDE=/usr/src/linux/include''
En niet ''make'' en dan ''SYSINCLUDE=/usr/src/linux/inlcude'' ?
In een keer goed!

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Morgoth
Op woensdag 11 april 2001 19:59 schreef theJKid het volgende:

[..]

Onzin
[..]

In een keer goed!

8-)
Uh.... dus om m''n gf2 aan de praat te krijgen (inclusief 3d) hoef ik geen extra dingen te downloaden? Dus heb ik die howto niet nodig?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Op woensdag 11 april 2001 23:39 schreef morgoth het volgende:

[..]

Uh.... dus om m''n gf2 aan de praat te krijgen (inclusief 3d) hoef ik geen extra dingen te downloaden? Dus heb ik die howto niet nodig?
Nou, mmm, dat hangt er vanaf of die GF2 divers bij Mandrake zitten, je kan ze natuurlijk wel downnen van de nvidaa site voor de veiligheid.

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Morgoth
oke, merci beaucoup :)

en nu nog wachten op mandrake 8 final :(

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
hmmz :? Mandrake en kont schoppen :? :? :? hmmz.... ''k zeg maar niets anders word ik straks weer beschuldigd van flamen >:)
Pagina: 1