[BC3] Netware en time-troubles

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
De tijd op onze Netware-bak loopt de laatste tijd steeds meer achter. Gisteren zelfs een half uur? Ik heb toen de tijd weer goed gezet en vanmorgen liep hij weer 10 minuten achter. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De server is nog geen jaar oud (Compaq Proliant ML-350)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Iets meer info graag,welke netware versie,hoe ziet je time config eruit en waar haalt de server de tijd vandaan?

Verwijderd

probeer eens de timesync.nlm te updaten naar versie 5.09 vanuit een NetWare 3.x/4.x versies en de timesync.nlm downgraden vanuit een NetWare 5/5.1 situatie. Versie 5.09 is getest en werkt okay.

He MIG...heb jij cursus in Naarden gedaan?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
kijk op support.novell.com

is idecd mischien geladen? die heeft bij sommige versies een timesync bug.
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*klik*

(het verschijnsel waar jij last van hebt wordt ''time drifting'' genoemd)
(en wanneer leert dat &*$^#%#^$ forum toch eens af om URLs te vernielen :(:()

Verwijderd

Heb inderdaad cursus in Naarden gehad,hoe is het ex collega?
Noemen ze je daar ook belg?(haha)

Verwijderd

He Mig,

Ex-collega¿¿¿ Uitleg.....
Ben nog steeds Belg hier ja:)¡¡¡

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Zou dit het ook kunnen zijn? We draaien hier trouwens NetWare 5.1 SP2a.

http://support.novell.com/cgi-bin/search/tidfinder.cgi?2958591

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TIMESYNC.NLM kan ik nou niet echt bepaald stabiel noemen.

Als ik m''n tijd wijzig zodat ''ie de tijd ophaalt bij een time-server.
Geeft de server een trap error. Alleen kannie de oorzaak en de melding niet achterhalen.
Beetje windows meldingen lijken het wel ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Moet je ff goed zoeken op support.novell.com naar ideata.ham daar is een update voor. FF kopieren en alles loopt weer goed.

hope that helps

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Misschien een idee om niet je hardware klok te gebruiken, maar een externe source met behulp van een SNTP client (SNTPCLN4.NLM).
Haalt de tijd van een server die het weer van een atoomklok haalt, probleem opgelost. Moet je server alleen wel toegang hebben tot Internet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom moeilijk doen als Novell een fix heeft??? Is een bekend probleem en al lang opgelost, zie post boven..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik heb gisterenavond de SERVER.EXE/IDEATA.HAM-fix geinstalleerd. Vanmorgen liep de tijd weer mooi synchroon :)

Probleem dus opgelost, alhoewel ik het vreemd vind dat ik er dan niet eerder last van heb gehad :? Iedereen bedankt voor zijn input!

Verwijderd

vaak is het ook een aanwijzing dat de batterij op het moederbord niet goed meer werkt. Als dat het geval is is het dus oppassen want dan kun je allerlei vreemde fouten krijgen.

Verwijderd

<offtopic,sorry>

He michel,
Ik werk niet meer bij css sinds 1 april ik kan dus helaas ook niet meer achter je emailadres komen,oplossing?
Pagina: 1