Ik vanmiddag geprobeerd slackware 7.0 te installeren op een Cyrix PR166+. Alles ging goed, ik rebooten, krijg ik deze melding:
Besturingssysteem ontbreekt.
Hoe kan dat nou weer?
Besturingssysteem ontbreekt.
Hoe kan dat nou weer?
Als er nog niks in je MBR stond (een ander OS) dan gebeurt er inderdaad niks en krijg je die foutmelding. Als je Linux naast Windows installeert en lilo niet laat installeren, dan boot Windows gewoon en kun je met loadlin Linux laten booten. Zoals je het nu hebt moet je echt lilo wel installeren.Op maandag 09 april 2001 18:09 schreef Dominique het volgende:
Moet lilo in de mbr zitten? Ik heb hem de opdracht gegeven om lilo niet te installeren.
Als het wel geinstalleerd moet worden, dan vind ik het een beetje vaag dat ze vragen of je het wil installeren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Volgens mij komt dit doordat Bananen sinds 1981 niet meer bruin verkocht mogen worden..Op maandag 09 april 2001 19:12 schreef Dominique het volgende:
Ik snap er dus niet veel meer van. Ik heb het opnieuw geinstalleerd, lilo installeren. Ik selecteer lilo in mbr, error. Lilo is niet geinstalleerd.
Als ik met een bootflop opstart dan ontstaat er ook een error:
Error 0x10
Nog iets, als ik een root password wil instellen dan krijg ik ook een fout. Ligt dit dan niet gewoon aan linux of aan mijn hd?