[BC3] Linux installatie ziet hda niet

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Gegroet tweakers,

Ik wilde graag andermaal beroep doen op uw kennis;). Ik wil Linux redhat 7 weer installeren nadat ik mijn nieuwe maxtor 60 plus 40 GB heb ingebouwd. Ik heb mooi 6 gig vrijgehouden om met linux te spelen. Maar tijdens de installatie(vanaf cdrom) is die HD niet meer te zien :?. Onder windows 98se werkt alles perfect, maar als de linuxinstallatie start ziet ie allemaal rare dingen. Ik heb een progje van maxtor er op staan, EZ-BIOS of zoiets. Daarmee corrigeert hij de ''foute'' instellingen van de HD die mijn BIOS zou zien. Ik heb de installatie ook geprobeerd nadat ik dat proje had uitgezet, maar dat hielp ook niet.
Heeft iemand een tip voor me?

En oja, op mijn server(andere box met RH 7.0) krijg ik de volgende foutmelding bij het starten van up2date:
--------

Traceback (innermost last):
File "/usr/sbin/up2date", line 9, in ?
import rpm
ImportError: undefined sumbol: rpmSetVerbosity

--------

Verwijderd

misschien een stomme vraag maar: kon je geen bios update doen??

• Carnifex
Misschien stom van mij, maar nadat ik de HD op LBA had gezet in de BIOS werkte het weer... ;).

maar die 2e foutmelding van up2date blijft gelden... ik heb up2date er al af gegooid en opnieuw opgezet, maar dat had weinig effect..
iemand kleine tip?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb ergens gelezen dat Red Hat de gratis update service wil omzetten in een betaalde update service. Wellicht heeft dat ermee te maken.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 09 april 2001 17:48 schreef Jotti het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat Red Hat de gratis update service wil omzetten in een betaalde update service. Wellicht heeft dat ermee te maken.
Laatste keer dat ik keek deed mijn up2date het daarna nog :)

Maar waar het verder aan kan liggen weet ik niet.

• Carnifex
nee, dat is het niet. Ik heb me inderdaad ingeschreven voor dat private network spul, dan kijkt redhat of ik wel de nieuwste patched hack/bug updates heb. up2date geeft naar mijn id een rare foutmelding, die daar verder niets mee te maken heeft... maar waar wel mee weet ik ook niet...
Pagina: 1